Morgenposten rapporterer i dag om magasiner, der er blevet lanceret i år. Fra et cykelmagasin, der kan gøre dig interesseret i cykling, hvis du ikke allerede var det til et in-flight-magasin skrevet af forfattere og et magasin om hiphop, der har udtryk som et punk-magasin. Plus en klassiker, der nu skal distribueres på ny vis.
___________________________________________________

Mondial


Mærket Rapha har gennem ti år produceret kortfilm, bøger og ikke mindst cykel-udstyr til selv de mest kræsne entusiaster. Nu har de så kastet sig ud i at lave cykel-magasinet Mondial, der er sat til udgivelse hvert halve år. Jeg er ikke interesseret i cykling, men det her magasin ser virkelig flot ud.
____________

BRICK



I marts blev den første udgivelse af hiphop-magasinet BRICK lanceret med rapperen Wiz Khalifa på forsiden. Holdet bag magasinet har udtalt, at ambitionen var at lave en publikation, der handlede om hiphop, men havde udtryk som et punk-magasin. Et magasin, der kunne drage paralleller mellem Ja Rule og David Essex anno 1976 og Tyler, The Creator og Johnny Rotten anno 1977, som de formulerede det. Det britiske designsite It’s Nice That bringer flere billeder plus et interview med Hayley Louisa Brown, der er BRICKs kreative chef.
____________

Rhapsody



Rhapsody er navnet på United Airlines’ in-flight-magasin, hvis første udgave blev udleveret til selskabets passagerer på første- og business-class omkring årsskiftet. Magasinet har blandt andet valgt at lade forfattere snarere end journalister bidrage til dets redaktionelle profil, for som United Airlines’ marketingdirektør Mark Krolick formulerer det: "The high-end leisure or business-class traveler has higher expectations, even in the entertainment we provide". The New York Times fortæller historien.
____________

Boys Don't Cry



Efter Frank Ocean udgav sit kritikerroste major label-debutalbum ‘Channel Orange’ i 2012 har vi ikke hørt meget musik fra ham - med undtagelse af et par gæsteoptrædener for blandt andre Beyoncé, Jay Z og John Mayer. I april offentliggjorde han så, at han senere i år ville udgive sit næste album, der ville bære titlen ‘Boys Don’t Cry’. I den sammenhæng udtalte han også, at han i samme ombæring vile udgive et magasin med samme titel. I sidste uge postede han så dette billede, hvor han fremviser sit nye magasin, der byder på to forskellige forsider. Meget mere vides ikke, men jeg glæder mig til at se det inden længe.
___________________________________________________

Det nye NME


Damon Albarn på forsiden af NME i september, 1995

Musikmagaset NME (en forkortelse for New Musical Express) er langt fra nyt. Den første NME-udgivelse nogensinde blev allerede trykt i 1952. Til gengæld er det nyt, at NME fra september vil gå fra at være et betalingsmagasin til at være et gratismagasin - et skifte, der også betyder, at deres oplag stiger fra omkring 15.000 om ugen til 300.000.
___________________________________________________

Det var alt for i dag. Vi håber, du kunne lide, hvad du så og læste.

Morgenpostens redaktør, Oliver Enné, kan følges på Twitter og Instagram, og kan kontaktes direkte på oliver(at)verdensbedstenogensinde.dk

Du kan altid følge Euroman på Facebook her.