I knap to måneder er kunder blevet mødt af lukkede døre og et hemmelighedsfuldt lyserød folie ved indgangen til Normann Copenhagens flagship store på Østerbro.

Indenfor har en gennemgribende ombygning stået på, der bliver præsenteret fredag, når butikken på ikke mindre end 1.700 kvadratmeter igen åbner op. 

"Designbranchens rebelske lillebror er blevet voksen, men har ikke lagt vildskaben bag sig," siger Normann Copenhagen selv om butikken, der kombinerer fysiske varer med et kunstnerisk univers.

”Vi skaber nye måder at vise produkterne på. Når du går en tur i vores butik, er møbler, belysning, design accessoires og mode blandet sammen. De forskellige områder inviterer dig til at udforske farver og kontraster og selvfølgelig alle designs og møbler. Vi har kurateret musik, der understreger brandoplevelsen,” siger Britt Bonnesen, der er Normann Copenhagens brand manager, som har konceptudviklet og tegnet det nye showroom.

Normann Copenhagen leverer boligtilbehør til den moderne boligindretning og har gjort det med succes, siden virksomheden startede i 1999 med Poul Madsen og Jan Andersen i spidsen. 

I 2002 blev det første produkt lanceret under navnet Normann Copenhagen, fold-selv-lampen Norm69 designet af Simon Karkow, og siden har virksomheden stået bag flere af tidens mest kendte design som Grass-vasen og Ole Jensens gummiopvaskebalje.

Showroomet er inddelt i fire forskellige zoner; Hall, Stage, Ballroom og Gallery, hvor kunderne lagt overvejende kunne købe Normann Copenhagens egne produkter. Samtidig vil det være muligt at købe begrænsede mængder af tøj, der bliver speciel indkøbt, så det passer ind til stilen, der præsenteres i butikken.

”Mode er en stor inspirationskilde for os, og derfor synes vi, at det giver rigtig god mening at bevare mikset af mode og interiør, som vil blive endnu mere integreret end tidligere. Vi kommer til at købe ind på en anden måde, hvor det måske ikke er så vigtigt, at vi har et vis antal frakker at vælge imellem den sæson, men at det er styles, der kan noget særligt, og som passer ind i de trends, vi tror på,” fortæller Britt Bonnesen.

I butikken bliver det muligt at bestille varer direkte på iPads. Man laver sin bestilling i det miljø, man køber, er filosofien, og derved undgår køeren skulle gå til kassen i traditionel forstand.

"Vi skal møde kunderne, der hvor de er. Om det er i butikken, på tablets eller iPhone i bussen. Derfor er det vigtigt, at kunden får en god oplevelse både fysisk og digitalt," siger designer Hans Hornemann, der har været med til at udvikle og tegne det nye showroom og fortsætter:

"Vi har derfor sideløbende udviklet en helt ny online konfigurator, som lanceres samtidigt. Ganske som man kan cutomize en Nike-sko, så kan kunden sammensætte den ønskede farve og variant, se prisen – og selvfølgelig bestille på hjemmesiden. Flere af vores møbler eksisterer i mange forskellige varianter – og det er ikke længere muligt at fremvise samtlige kombinationsmuligheder fysisk. For eksempel har Form stolen 40.000 kombinationsmuligheder, og det ville en traditionel butik aldrig kunne udstille." 

"Vi vil gerne skubbe til normerne i alt, vi gør."

Norman Copenhagen eksporerer i dag til mere end 80 lande. Butikken på Østerbrogade har åbent mandag til fredag: 10-18 og lørdag: 10-16.

LÆS OGSÅ: B&O lancerer nye højtalere med 360-graders funktion

LÆS OGSÅ: IKEA klar med ny vare til efteråret

LÆS OGSÅ: Se billederne: Sådan kommer fremtidens regnvand til at løbe på Nørrebro