Da Inderhavnsbroen endelig stod færdig, må man sige, at den blev en stor succes. Døgnet rundt trafikeret af cyklister og selfiende turister.

Nu får Københavns Havn snart endnu en bro, hvor fodgængere og tohjulede kan boltre sig uden biler. Broen, der kommer til at ligge tæt ved Langebro, skal forbinde Vester Voldgade med Langebrogade, og arbejdet med at gøre havnebunden klar til endnu en omgang bropiller er allerede i gang.

Det skriver Magasinet KBH.

Broen bliver syv meter bred, heraf er de fire øremærket til cyklister. Man håber, at 10.000 af de 35.000 cyklister, der aktuelt passerer Langebro hver dag, for fremtiden vil vælge den mindre slægtning, der gør det nemmere at komme fra Rådhuspladsen til den sydlige del af Christianshavn.

Med en højde på fem en halv meter over vandoverfladen skulle det være muligt for havnebusser at passere under broen, og når højere skibe skal igennem, er to af broens fag designet til at dreje sig 90 grader og skabe en åbning.

Designet er opstået i et samarbejde mellem de britiske ingeniører Buro Happold Engineering og arkitekterne WilkinsonEyre og Urban Agency, der også har ansvaret for at opføre broen.

Omkostningerne forventes at løbe op i 100 millioner kroner, som Realdania har foræret København.

Hvis alt går godt, skulle broen, der endnu ikke er navngivet, stå klar i efteråret 2018. Vi krydser fingrene.

LÆS OGSÅ: Lige til at pakke sammen: 10 møbler til dig der bor til leje

LÆS OGSÅ: 9 danske designtalenter du skal holde øje med

LÆS OGSÅ: En dansk klassiker: Denne værkstedsvideo er det mest tilfredsstillende du kommer til at se i dag