Hvis du for nylig har været på Airbnb for at lede efter privat indlogering under ferien, har du nok lagt mærke til, at portalen har fået nyt udseende. Og det nye design får ikke alle steder en lige respektfuld modtagelse.

For at sige det lidt groft er udtrykket gået fra opslagstavle til professionelt rejseagentur tilsat lidt progressiv it-virksomhed.

Allestedsnærværende på det redesignede site er udlejnings-portalens nye logo, som de kalder for Bélo.

Tanken bag logoet præsenterer Airbnb i denne video:



Det handler altså om at høre til hvor som helst. 

En del internetbrugere mener imidlertid, at Bélo’en mest giver mindelser om destinationer syd for bæltestedet.

Her er et par eksempler.









Men der er også dem, der får mere uskyldige associationer:


For øvrigt påpeger mange, at Béloen ligger meget tæt op ad logoet, som softwareproducenten Automation Anywhere benytter.  



Begge firmaer udtaler, at sammenfaldet er fuldstændig tilfældigt.