I kampen om læserne er det ikke ualmindeligt, at bladhusene forsøger at brande sig selv på det menneskelige ansigt bag nyhederne.

Tag nu Børsens kampagne, ’Det næste Danmark #dndk’, der for tiden kan ses på gader og stræder og i medierne.

Her ser man på en dramatisk, mørk baggrund chefredaktør Anders Krab-Johansen, chefredaktør Niels Lunde, politisk kommentator Helle Ib, politisk redaktør Thomas Bernt H. og debatredaktør Christopher Arzrouni i positurer, der er seriøse, grænsende til det truende.

Billederne er ledsaget af mere eller mindre forståelige liberalistiske statements i erhvervsbladets ånd. For eksempel sådan her?     







Der er blevet gjort temmelig meget grin med reklamekampagnen, ikke mindst på de sociale medier, hvilket Børsen også selv gør opmærksom på.

En af de mere kreative måder at gøre sig morsom over kampagne finder man på tumbleren boersenrapper, hvor Børsen-spidsernes stenansigter møder aggressive, liderlige og selvfede citater fra dansk rap. Det fungerer ret godt.



















Vi ved det ikke med sikkerhed, men vi går ud fra, at det er den samme person, der står bag denne fine plakat.