'

Befri høns på facebook

Du kan stadig nå at give en høne et bedre liv med et enkelt klik på Facebook eller køb en picnickurv, når Aarhus arranger Food Festival på lørdag.

Nu går Hellmann’s Mayonnaise aktivt ind i kampen for bedre dyrevelfærd med kampagnen Befri en høne, som sker i et samarbejde med Dyrenes Beskyttelse, og hvor der sættes fokus på salg af æg fra burhøns. 

Kampagnen stiller skarpt på danskernes forbrugsvaner og det enorme salg af buræg, der foregår gennem forproducerede varer som eksempelvis brød, kager og flødeboller, der sælges i supermarkedet. Og du kan deltage aktivt i kampen for at gøre burhøns til frie fugle med ét enkelt klik på Facebook.

"Over 60 % af de æg, der sælges i Danmark kommer fra burhøns. Samarbejdet med Hellmann’s er en måde at belyse problematikken på og få folk til at tænke en ekstra gang over, hvilke æg der lægges i kurven, understreger Pernille Fraas Johnsen, dyrevelfærdschef i Dyrenes Beskyttelse.

Befri en høne her

For hvert tredje ’like’ på Facebook-siden, forvandles én kyllings skæbne som burhøne til et liv som sund frilandshøne med grønt græs under fødderne. Til slut gøres antallet af ’likes’ op og kyllingerne flyttes fra en udrugningsfarm til et grønt landbrug med adgang til store græsarealer. Kyllingerne bliver købt fra en udrugningsgård og doneret som æg til den valgte frilandsgård frem for at vokse op som burhøne.

Facebook-kampagnen er et led i et større samarbejde med titlen ’Befri den gode smag’, hvor Hellmann’s Mayonnaise og Dyrenes Beskyttelse via løbende initiativer sætter den gode smag på menuen.

Du kan også støtte kampagnen Befri den gode smag ved at købe en picnickurv med Rødders kreationer på lørdag, når Aarhus Food Festival løber af stablen.
Læs mere på www.facebook.com/HellmannsDanmark

Websitet anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Læs mere

Ok