Den med spænding ventede og meget anmelderroste ’Blade Runner 2049’ får svært ved at sælge billetter i en størrelsesorden, der vil være tilfredsstillende for produktionsselskaberne Sony og Alcon Entertainment.

Det skriver The Hollywood Reporter.

Selv om Denis Villeneuves toer i Blade Runner-universet, der havde premiere op til weekenden i både USA og Europa, var weekendens bedst sælgende film, ligger billetsalget stadig et stykke under forhåbningerne.

LÆS OGSÅ: Anmeldelse: Blade Runner 2049 er et skræmmende livagtigt fremtidsmareridt

På verdensplan havde filmen i går solgt billetter for lidt over en halv milliard kroner, hvilket jo lyder meget pænt, men som, skriver Hollywood Reporter, ikke lover så godt for en film, der, når diverse former for støtte og skattekrumspring er trukket fra, har kostet godt 950 millioner at lave.

Med mindre filmen, der har Ryan Gosling og Harrison Ford i hovedrollerne, klarer sig sensationelt godt i Kina og Sydkorea, hvor den endnu ikke har haft premiere, så vil den næppe nå sit mål om at sælge for mindst 2,5 milliarder, skriver mediet.

Ifølge Hollywood Reporter kan det manglende billetsalg skyldes, at filmens længde skræmmer nogle. Den er 2 timer og 43 minutter lang. Desuden viser en analyse af de solgte billetter, at det hovedsagelig er en film for mænd over 35. Og med så klart et segment er det svært at opnå en bred succes.

Jeff Goldstein, der er chef for distribution hos Warner, som står for distributionen i USA, siger:

”Vi er skuffede over, at vi ikke fik et stærkere resultat i Nordamerika. Den er svær at sluge, for Denis har lavet en smuk film. Men den har helt klart tiltrukket et smallere publikum, end vi håbede på.”

LÆS OGSÅ: Det kan du glæde dig til at streame i oktober

LÆS OGSÅ: 2017's bedste film - indtil nu