get out mest indtjenende

Film med størst afkast 2017

Det her er årets mest indbringende film

Små budgetter kan godt give store overskud.

Nogle film lanceres med astronomiske budgetter og høj risiko for fiasko. For eksempel har Guy Ritchies ’King Arthur: Legend of the Sword’ ikke været nogen økonomisk succes, til trods for at den indspillede for godt og vel 900 millioner kroner. Det kostede nemlig mere end en milliard at lave den.

LÆS OGSÅ: Guy Ritchies store og dyre Arthur-film flopper fælt

Andre film ender med at blive store kassesucceser, selv om udgifterne og marketingapparatet beskedent.

Den slags film er ’Get Out’, som vi også har med på listen over årets bedste film indtil nu. Filmens instruktør, Jordan Peele, og produktionsselskabet Blumhouse må gnide sig i hænderne i disse dage. ’Get Out’ er nemlig årets hidtil mest indbringende, hvis man sammenholder udgifter med indtjening.

Det er filmsitet The Wrap , der har henledt vores opmærksomhed på, at den populære film har indspillet over 1,5 milliarder kroner. Sammenholdt med et indspilningsbudget på godt 28 millioner kroner og et anslået marketingbudget på 190 millioner giver det et investeringsafkast på cirka 630 procent.

Selv om det er årets bedste afkast på en filminvestering, er det ikke årets højeste indtjening. Den står Disneys ’Skønheden og Udyret’ for. Filmen har indspillet for næsten otte milliarder kroner. Men i forhold til filmens højere marketingbudget og indspilningsomkostninger på over en milliard kroner, anslår The Wrap kun dens afkast til at være på 400 procent.

Ifølge The Cinemaholic https://www.thecinemaholic.com/most-profitable-movies-time/ er filmhistoriens største filmafkast tilgået ’The Blair Witch Project’ fra 1999. Den blev lavet for omtrent 378.000 kroner, har indspillet for godt halvanden milliard og har dermed et anslået afkast på over 4000 procent.

LÆS OGSÅ: De dårligste film i 2017 indtil nu

LÆS OGSÅ: De 6 bedste nye tv-serier til en regnfuld sommer

Websitet anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Læs mere

Ok