Mange har sikkert allerede leget med tanken. Hvordan ville det smage, hvis man tog McDonald’s flagskib ’Big Mac’en’ og parrede den med Burger Kings kronjuvel ’Whopperen’?

Nu kan det måske blive virkelighed. I hvert fald har Burger King taget den indledende flirt til, hvad der meget vel kan være et af årets mest vellykket reklamestunts. Her til morgen havde Burger King indrykkede en helsides annonce i New York Times, hvor de foreslår en 1-dags-våbenhvile, hvor de laver McWhopper.

De har også lavet en lille video, der viser, hvordan den skulle komme til at se ud. Overskuddet skulle gå Peace One Day, der en organisation, som arbejder for, at hele verden holder fred bare én dag, nærmere bestemt 21. september.

Se videoen her.

McDonald’s har kommenteret flirteriet på Facebook, hvor de uden at love for meget, lover at holde kontakten. Men de skriver dog: "P.S: A simple phone call will do next time," skriver McDonald's direktør Steve Easterbrook.

LÆS OGSÅ: Sådan får du aftensmad i en hel uge med kun 9 råvarer

LÆS OGSÅ: Forskere har fundet den sjette smag

LÆS OGSÅ: De fem bedste spisesteder i lufthavnen