Rige mænd verden over er vilde med modegiganterne, når de skal fylde garderoben op. The Luxury Institute har spurgt rige mænd over hele verden om, hvilke mærker de køber mest.  

Og det er Calvin Klein, som har fået flest rigmænd verden over til at køre kreditkortet igennem sidste år. Men når rigmændene bliver spurgt om, hvor deres næste modekøb skal være fra, så svarer de polokongen Ralph Lauren.

Humlen af undersøgelsen er, at rigmænd ikke har nogle kvaler ved at smide penge efter luksustøj, så længe det kommer fra et veletableret og stærkt mærke, der har ry for at lave kvalitetsvarer.    

Folkene bag undersøgelsen forklarer, at Calvin Klein har et stærkt brand, der skaber en høj grad af genkendelighed for mændene med tykke tegnebøger, og det er det, som gør det populært i de dyre klædeskabe.

Velhavende herrer fra syv forskellige lande blev i undersøgelsen bedt om at rangere 42 forskellige luksusmærker på baggrund af kvalitet, eksklusivitet, social status, og hvordan det får dem til at føle. Her indtager Calvin Klein altså førstepladsen, mens resten af top fem-listen ser således ud: 

2. Ralph Lauren,

3. Hugo Boss

4. Burberry

5. Giorgio Armani

udfylder resten af pladserne på top fem over de mærker, som mændene har købt tøj hos sidste år. Og Armani er også det mærke, der bliver udråbt til at leve bedst op til sin høje pris.

Undersøgelsen bygger på svar fra flere end 3.900 mænd fra USA, Storbritannien, Kina, Frankrig, Tyskland, Italien og Japan. For at deltage i undersøgelsen skulle mændene have en vis formue. De amerikanske og kinesiske mænd skulle have en løn på omkring 990.000 kroner om året, mens briterne kunne nøjes med at trække 560.000 af de lange om året.

Selvom de velbetalte mænd køber det meste af deres tøj hos de store modehuse, så er top fem over deres favoritmærker alle sammen små italienske mærker, som for eksempel Gianluca Isaia. 

LÆS OGSÅ: 11 tatoveringsprofiler du skal følge på Instagram

LÆS OGSÅ: Lille tube sikrer, at dine briller aldrig glider ned ad din næse igen

LÆS OGSÅ: Tag din feinschmecker på og gå amok i gourmet og kvalitet i Illum til efteråret