Modsat Danmark er USA er ikke ligefrem et land, der er kendt for sin seksuelle frigørelse. Offentligheden bliver som oftest skånet for, hvad der foregår i andre menneskers soveværelser, hvilket blandt andet har ført til forbud mod en lang række reklamer, der er blevet erklæret ‘for frække’ - herunder den udenomsægteskabelige datingside Ashley Madisons reklame under den amerikanske fodboldliga Super Bowl.

Man kan naturligvis diskutere, om forbuddene er berettigede - og der er muligvis grobund for yderligere diskussion i en billedserie, som det amerikanske sexlegetøjsfirma Smile Makers netop har offentliggjort i samarbejde med fotografen Marcos Alberti. I den nye billedserie, som har fået titlen ‘O project’, har Alberti fotograferet over 20 kvinder fra forskellige dele af verden både før, under og efter en orgasme - naturligvis ved hjælp af en af firmaets produkter.

Smile Makers og Alberti selv holder fast i, at kvinderne rent faktisk fik en orgasme, og at der ikke blot er tale om opstillede scener eller skuespil. Til Independent forklarer fotografen, hvordan han greb opgaven an.

“En af mine største bekymringer over projektet var, at alle kvinderne skulle føle sig tilpas i fotostudiet. Jeg designede et gardin med et lille hul til kameraet,” siger han.

“De glemte alle, at kameraet var der, så min hovedopgave var at fange de mest naturlige ansigtsudtryk i et privat øjeblik.”

Smile Makers motto er, at kvinder er smukkest, når de er seksuelt tilfredsstillede. Med den nye reklame vil de derfor gerne gøre op med det tabu, der kan være omkring kvindelig masturbation - og så kunne man forestille sig, at det heller ikke ville gøre dem noget, hvis de sælger en vibrator eller to i samme omgang.

Du kan selv se nogle af billederne fra projektet herunder.

LÆS OGSÅ: Falske orgasmer, doggy style og visnende sexliv: Amerikansk magasin har kortlagt sine læseres seksuelle vaner

LÆS OGSÅ: Nyt studie: Kvinder er lykkeligere sammen med mindre attraktive mænd

LÆS OGSÅ: Nyt studie: Rødhårede fyre får mere sex på grund af ‘The Ed Sheeran Effect’