Efter at have vundet ikke mindre end 17 grand slam-titler er tennisikonet Roger Federer nu gået til moden. Hans double-makker i det spil hedder Nike, og sammen har de lavet en kollektion til at have på uden for banen, men som stadig ligner noget, en tennisspiller ville gå i.

Kollektionen består af et par bukser, en T-shirt, et par sko, et par shorts og en langærmet trøje, og alle dele er skabt ud fra Federers ønske om at kombinere det afslappede, det sportslige og det elegante.

Sportsligt og elegant er også Hugos nye Superblack Suit. Det er lavet af 100 % tætvævet uld i et klassisk slim fit, der er brugbart og behageligt hele året rundt. For at illustrere, hvor brugbart det nye jakkesæt er, har det tyske modehus engageret en amerikansk udspringer til at hoppe ud fra en klippe i jakkesættet i et viralt reklamefremstød.

Udspringeren David Colturi fortalte efter at være landet i havet under klippen, at han følte sig som James Bond, der undslap skurkene. ”Missionen fuldført,” udtalte den professionelle klippehopper.

Søsterselskabet Boss er også gået klassisk, om dog noget mere stille, til værks. De har nemlig lavet tre nye sko under navnet T-Sartoria. Der er tale om en fortolkning af den klassiske oxford-sko, en moderne loafer med kvaster og en elegant sko med double-monk-lukning, alle håndlavede i Italien og fås i blå, rød, brun og sort. Om de er gode til at hoppe ud fra klipper med, melder historien ikke noget om.

Fra tå til top: Danske All At Sea, der indtil nu har været bedst kendt for deres silkepyjamasser, har fået en idé, der er steget dem til hovedet: De vil begynde at lave hatte. Indtil videre har de lavet to.

Den ene er navy og sort, den anden er navy og grøn. Hatten kan bæres med silkepyjamas, hvis du gerne vil ligne en, der både er på vej i seng og på vej på bar i Kødbyen i København.

Både-og siger de også hos Victorinox. De har kombineret det gode, gamle, håndlavede håndværk med moderne teknologi. Det er der bl.a. kommet en sort arbejdstaske ud af, som ikke alene er klassisk og moderne, men også har et kort i ærmet.

For der medfølger nemlig en Midnite Manager@Work kniv, idet Victorinox jo mest er kendt for deres schweizerknive. Denne model kommer med en lille saks, en neglefil, en kapselåbner og et 32 GB usb-stik.

Vi slutter med undertøjet, hvor det nystartede svenske mærke CDLP gerne vil ændre på en ting eller to. De har nemlig lagt mærke til, at pigerne har en mulighed for at dresse op med pænt lingeri under tøjet, som mænd ikke har. Derfor er de nu klar til at indtage din undertøjsskuffe med pæne underbukser, håndlavet i Portugal, der får dig til at føle dig velklædt, uanset hvad du ellers har på.

LÆS OGSÅ: 9 tendenser du bør kende dette efterår

LÆS OGSÅ: Mød den 16-årige "Sneaker Don" der forsyner stjernerne med sjældne sneakers

LÆS OGSÅ: Sæsonskifte: 23 jakker til et velklædt efterår