To af modens mest dominerende spillere, designer Alexander Wang og sportsgiganten adidas, har netop præsenteret et nyt samarbejde under den aktuelle modeuge i New York.

Modebilledet er i øjeblikket fyldt med sportstøj, som er inspireret af 90’ernes kitschede stil med tydelige print og logoer. Derfor virker det oplagt, at adidas og Alexander Wang har satset på en æstetik med netop prints på ryggen, store adidas-striber og materialer som plastic og andre kunststoffer.

Indtil videre er ni forskellige styles blevet frigivet til salg af den i alt 84-styles store unisex-kollektion. Den første del af kollektionen, som kun har kunnet købes hos tre forskellige pop-butikker i New York i går, er meget sportslige med T-shirts, sweatshirts, hættetrøjer, en tricot og sneakers.

I vanlig Alexander Wang-stil er der ikke mange farver i kollektionen med sort som den altdominerede farve. Denne gang er stilen endnu mere sporty end tilfældet var med det populære samarbejde med H&M fra 2014.

Desuden tilskriver hr. Wang sig en række af hypede adidas-samarbejder som Raf Simon, Yohji Yamamoto (Y3), Pharrell Williams og selvfølgelig Kanye West, der i sidste uge præsenterede sin og adidas’ fjerde kollektion.

Alle 84 styles vil blive lanceret i mindre partier henover det næste halve års tid, og til næste forår ventes hele kollektionen af komme til salg i adidas Originals og Alexander Wang-butikker og online-forhandlere.

Her kan du få et detaljeret blik på den første del af kollektionen.

LÆS OGSÅ: Efterårets store tendens: ”Hættetrøjen er blevet den nye blazer”

LÆS OGSÅ: Han Kjøbenhavn i spidsen for ny tendens: ”Proletarer fra forstæderne er højeste mode”

LÆS OGSÅ: 25 nye sneakers til efteråret