Har du hørt om den nye trend, der hedder gorpcore? (Good ol’ raisins and peanuts eller blot ’gorp’ bruges ofte af trekkere om snacks, som er gode, når man vandrer).

Stilen er en videreudvikling af normcore men med et twist af camping. Det praktiske ’jeg kan overleve alt’-tøj er blevet cool, selv om du befinder dig langt fra naturen.

Det er tydeligt, når et ungt streetmærke som SWEET SKTBS slår pjalterne sammen med det 140 år gamle Helly Hansen om en ny kollektion.

Det er dunjakker, bæltetasker, vindjakker og rygsække, der er i fokus med stærk inspiration fra 90’erne. Dermed formår mærkerne at ramme to stærke tendenser på samme tid.

Jakkerne koster 2.500 kroner, mens du skal 

SWEET SKTBS x Helly Hansen er tilgængelig på junkyard.dk fra 20. september.

LÆS OGSÅ: Hipsterfrisure i stadig stærkere modvind efter nynazistisk opblomstring i USA

LÆS OGSÅ: 13 eksempler på, at modefolket elsker fodboldtrøjen

LÆS OGSÅ: Her er de fem vigtigste tendenser fra modeugen