Der var en tid, hvor rapperen Snoop Dogg var ‘the shit’ i en musikgenre, der næsten ikke kunne blive autentisk nok. Den tid hed 90’erne, og i dag, 20 år senere, hænger kulturen på bøjle i en tjekket butik. Gademoden er kommet på udsalg og det ofte til priser, hvor gadedrengene ikke kan følge med.

Snoop Dogg selv har de seneste par år ernæret sig som den ene halvdel af en madlavningsduo med den amerikanske husmor-guro Martha Stewart og som featured artist sammen med koreanske popsensationer og teenageboybands.

Nu er han igen midtpunkt i en regulær beef. Denne gang ikke en ’on the street’, men i modebranchen. En reproduktion af en eftertragtet T-shirt med ’Gin and Juice’-rapperens ansigt fra 1993 er nemlig kommet i handlen hos to forretninger:

00’ernes hipstertids sidste bastion, Urban Outfitters, og det hypede franske brand Vetements har nemlig lavet en stor set identisk T-shirt med Snoop Dogg på. Priserne er dog ikke helt ens, da Vetements udgave koster 6.291 kr. og den (stort set) ens T-shirts fra Urban Outfitters koster bare 272 kr. Til sammenligning koster den 23 år gamle, originale T-shirts oftest omkring 3.500 kr. på vintage-hjemmesider.

LÆS OGSÅ: Nike lancerer eksklusive københavner-sko og åbner pop-op butik

LÆS OGSÅ: Stor guide: 71 gode køb til vintergarderoben

LÆS OGSÅ: Årets 15 bedste sneakers i 2016 - indtil videre