Der er ikke ændret meget på den, siden Vans’ Old Skool-model først ramte den californiske asfalt i 1977.

Men som Adidas succesfulde marketing af Stan Smith har bevist, er det aldrig for sent at blive seneste nye mode. Selv om man er en gammel traver.

Og den amerikanske udgave af GQ spår nu, at Vans’ klassiske skatersko kan være på vej til at opleve en renæssance i retning af Adidas’ smashhit.

Det er nu ikke fordi Old Skool’en nogensinde har været væk for alvor. På ligne med Converse’ Chuck Taylor er den et solidt streetwear-element, som mange af os har haft i garderobeskabet på et eller andet tidspunkt i vores liv.

Men nu har GQ så øjnet, at en lang række stjerner og stilikoner såsom Kanye West, ASAP Rocky, Frank Ocean og Tyler The Creator går ekstra meget i Vans for tiden.

Tyler påstår for eksempel, at han har sine Old Skool på 24/7.

Det er selvfølgelig en nærliggende tanke, at Vans har betalt for den aktuelle trængsel af Old Skools på Instagramprofiler med mange følgere. I hvert fald har mærket i året for sin 50. fødselsdag været gode til at indgå samarbejder med hippe mærker som Virgil Ablohs Off-White og Opening Ceremony.

Sammen med de længerevarende samarbejder med populære Supreme og Gosha Rubchinskiy er det alt sammen med til at bidrage til hypen.

"Old Skools er for tiden Vans' hurtigst voksende model, og det tager kun til,” siger mærkets globale markedsføringschef Dabney Lee til GQ.

Og den gode nyhed for dig, der gerne vil være hip med de hippe: Skoene er ikke særlig dyre.