Når Justin Biebers Purpose-turné på søndag bringer ham til Danmark, har han givet københavnerne et par dages forspring til at købe tøj fremstillet specifikt til lejligheden.

Allerede fra fredag har mode- og livsstilsforretningen Storm nemlig ryddet hylderne for at fylde dem op med t-shirts, hættebluser, kasketter og militærfrakker med print og broderier, der relaterer til koncerten i København.

Tidligere har pop-up-butikker i Toronto, New York, Miami, Tokyo og Paris solgt eksklusivt ’Purpose’-merchandise i forbindelse med Biebers besøg i de pågældende byer.

Og nu er turen altså kommet til Storm i København, der har været i tæt dialog omkring designs og grafik med Biebers danske pladeselskab, Universal, og den amerikanske designer Jerry Lorenzo, chefstrategen bag popstjernens scenetøj og merchandise. Det fortæller butikkens indehaver, Rasmus Storm:

”Jeg har kendt Jerry i mange år, så da han henvendte sig til os, og spurgte, om vi havde lyst til at være med i det her samarbejde, havde jeg stor lyst til at prøve at sætte det op. Det har været fedt at være med i den kreative proces omkring det.”

Jerry Lorenzo står bag mærket Fear Of God, der gør sig i hullede jeans, skovmandsskjorter, hættebluser og t-shirts med heavy metal-inspirerede prints.

Men hvor L.A.-designeren, der tidligere har haft et samarbejde med Kanye West, der minder om det, som han nu har i gang med Justin Bieber, normalt tager mange tusinde kroner for en hættebluse, bliver priserne på tøjet, som er lavet i samarbejde med Storm, langt mere tilgængelige.

Rasmus Storm har i skrivende stund ikke nøjagtigt prissat varerne, men han anslår, at de kommer til at ligge på priser fra et par hundrede kroner op til omkring 3.000 for de mest bekostelige genstande.

”Det er merchandise, og priserne kommer til at ligge derefter, måske med 50 kroner oveni, men det bliver bestemt betaleligt.”

LÆS OGSÅ: Thrasher-boss: "Jeg har ikke sendt noget til Bieber og Rihanna eller nogen af de fucking klovner"

Hvorfor er det interessant for dig at samarbejde med Justin Bieber?

”Jeg er selv 48 år og har en datter, der er 17. Hun har været mega fan, men har det i dag lidt mere afbalanceret med ham. Jeg har fulgt fænomenet og synes, det er spændende, hvad én som ham sætter i gang i børn og unges hoveder. Samtidig er han modnet meget, og jeg har stor respekt for den transformation, han har været igennem. Når man skræller poppen af ham, er han en dygtig musiker, og hans seneste album er pissegodt. Så jeg har stor lyst til at se, hvordan han fungerer i vores ramme.”

I sælger godt nok en del streetwear, men også mere modne mærker som for eksempel Dries Van Noten. Er det samarbejde også tænkt som en mulighed for at få fingrene i en yngre målgruppe?

”Jeg synes faktisk ikke, at vi er så voksne. Det har længe været, dem, jeg vil kalde kids-grupperingen, fra 12 år op til midt i 20’erne, der har tegnet sig for omkring 70 procent af omsætningen. Så det her er ikke noget stunt for en ny generation. For den har vi faktisk allerede fat i. Vi forsøger hele tiden at holde os tidsrelevante.”

Men hvad med det ældre publikum, som I vel også har, er der ikke nogen i den målgruppe, der fnyser ad Justin Bieber?

”Generelt synes jeg, at forældrene til kids-generationen er positive over for, at vi flytter os og forsøger at være et spejlbillede af tiden. Men jo, jeg fik da en kommentar til projektet forleden på min Instagram. Sell out, stod der."

"Men hvad er det, vi sælger ud? Jeg synes ikke, at poppen er grim. Jeg synes ikke, at det kommercielle er grimt. Jeg synes, det er spændende at prøve at arbejde direkte sammen med musikbranchen på den her måde. Jeg synes, det er spændende at sprænge rammerne for, hvad en butik kan være.”

Skal du så til koncert på søndag?

”Jeg ville rigtig gerne, men jeg er ikke sikker på, at jeg kan nå det. Jeg skal pakke butikken ned her, når vi lukker søndag, og jeg skal tidligt afsted til Paris mandag. Men vi får se.”

Storm er omdannet til Purpose-pop-up-shop fra fredag 30. september til søndag 2. oktober

LÆS OGSÅ: IKEA besvarer Kanyes plageri: "Vi kan gøre dig berømt"

LÆS OGSÅ: Cool og sporty kollektion er inspireret af det danske jægerkorps

LÆS OGSÅ: 9 tendenser du bør kende dette efterår