Næste gang, du ruller kufferten igennem lufthavnen eller ind i bagagerummet, kan det meget vel være med en version på hjul fra Louis Vuitton.

Det franske modehus har nemlig i samarbejde med designeren Marc Newson kreeret en ny kuffert over de seneste 18 måneder. Nu kan du se resultatet, en 'letvægt-kuffert', der kommer i to størrelser, vejer mindre end lignende modeller og har mere plads til bagage.

"Vi stræbte efter at gå nye veje i form af at udvikle et produkt, som er et af de letteste på markedet, og som fra et designteknisk perspektiv er et af de mest nøje udviklede og designede," siger Marc Newson i en pressemeddelelse fra Louis Vuitton.

Blandt andet har han flyttet håndtagets fæstning fra indersiden til ydersiden af kufferten. Det har givet 15 procent mere plads til baggage sammenlignet med lignende modeller, fortæller han.

Og vægten bliver holdt nede på henholdsvis 2,7 og tre kilo for hver kuffert på grund af en ny aluminium lås og lynlås, og samtidig er skallen på kufferten belagt med flere tynde lag, der gør den tynd, stærk og elastisk, hvilket gør den modtagelig over for stød.

 

Selve designet er på nogle af kufferten holdt i Louis Vuittons velkendte monogram-kanvas, som Marc Newson ønskede at bevare i sit design, trods både ændringer i den ydre og indre struktur. Andre er i en række farver.

Hjulene er små og lavet til at dreje 360 grader rundt, så du kan bevæge dig, som du vil, når du triller af sted med kufferten, der som størstedelen af Louis Vuitton-tasker har læderlapper på hjørnerne og håndtaget.

Marc Newson tilføjer, at han selv er besat af at pakke, når han rejser:

"Derfor har det været så vigtigt for at designe et produkt, hvor jeg kunne sætte flueben ved mine behov for at kunne bevæge mig let, have plads til mine ting og ikke bøvler med at rejse med mere end det absolut nødvendige," siger han.

Kufferten kan købes fra fredag den 15. juli i Louis Vuittons fysiske butikker og på deres hjemmeside.

LÆS OGSÅ: Danske BLS illustrerer, hvem der styrer moden i dag: "Streetwear er generationens mest populære stilretning"

LÆS OGSÅ: Nu også i farver: Adidas lancerer Boost med kulør

LÆS OGSÅ: Alle overflødige kanter er skåret fra i ny Stan Smith-sneaker