Adidas NMD fortsætter med at udvide sit bagkatalog - denne gang med hjælp fra stil-ikonet Pharrell Williams.

Det seneste collab mellem Pharrell og adidas bliver NMD-sneakeren, der bliver kaldt “Human Race”, som det også fremgår af teksten på skoens primeknit.

Selve primeknit-delen er på udgaven ovenfor holdt i gul, mens de karakteristiske farvede blokke er holdt i sort, så de matcher de overdimensionerede bogstaver, der er syet ind i stoffet.

Som med tidligere collabs mellem Pharrell og adidas forventes det, at NMD-udgaven bliver tilgængelig i flere forskellige farvevalg. Dette er dog ikke endeligt bekræftet endnu, men på Pharrells Instagram-profil ses han selv iført både en rød og orange version, der indikerer, at farveudvalget bliver bredt. 

I løbet af de seneste måneder har adidas løbende teaset for den nye sneaker uden at give klare meldinger om en egentlig release, hvilket har givet anledning til spekulation om lanceringsdatoen.

Om det skyldes en bevidst mediestategi om at booste hypen yderligere, ved vi ikke, men det skulle nu være ganske sikkert, at Pharrell x Adidas NMD "Human Race" er tilgængelig her fra den 22. juli. Prisen kender vi til gengæld ikke endnu.

📍 #F1BAKU

Et billede slået op af Pharrell Williams (@pharrell) den

🛠something is brewing in Japan

Et billede slået op af Pharrell Williams (@pharrell) den

NMD's banebrydende design og den tekniske løbesål, der er forenet i én livsstil-sneaker, har været en kæmpe succes for adidas. 17 marts i år solgte adidas på verdensplan solgte over 400.000 par NMD, da det tyske sportsfirma lancerede en hel række NMD-modeltyper i et bredt farvevalg.

NMD kombinerer teknologier fra adidas-arkivet i en moderne nyfortolkning med toptunet teknologi og primeknit overdel. Således har adidas hentet inspiration til skoen fra tidligere modeller som Micro Pacer (1985), Rising Star (1986) og Boston Super (1987).

LÆS OGSÅ: Sæt kulør på sommeren: 14 printede skjorter

LÆS OGSÅ: Chuck Taylor er tilbage: Den ikoniske sko er sommerens største modefænomen på Instagram

LÆS OGSÅ: Danske BLS illustrerer, hvem der styrer moden i dag: ”Streetwear er generationens mest populære stilretning”