Under Armour er herhjemme nok bedst kendt for sine basket-sko, der blandt andet sidder på fødderne af NBA-stjernen Stephen Curry, og deres sportstøj til NFL-spillere.

Men Under Armour vil mere. Selskabet har takket være atleter som Stephen Curry, Cam Newton (NFL) og Jordan Spieth (golf) oplevet vækst de seneste år, og det har fået amerikanerne til at bevæge sig ind på nye dele af markedet.

Darek Curry fra sneakerpolitics.com har på Instagram uploadet et sneakpeak på Under Armours første bud på en moderigtig sneaker.

Med referencer til adidas' Yeezy 350 Moonrock, hvert fald farvemæssigt, ser Under Armour ud til at forsøge at ville klemme en kile ned i et marked, der er domineret af Nike og adidas, når det kommer til moderigtige livsstil-sneakers.

Der er endnu ikke afsløret mange detaljer om skoen, men ifølge Darek Curry vil den være tilgængelig hos sneakerpolitics.com 'snart'. 

Det er over de seneste år lykkes Under Armour at vinde markedsandele blandt andet på basketball-fronten og blandt kvinderne, hvilket ifølge Businnes Insider har fået Nike's investorer til at ytre bekymring for fremtiden trods vækst i seneste kvartal. 

Wall Street Journal rapporterede i januar 2015 om, at Under Armour officielt har overhalet adidas i forhold markedsandele på det amerikansek marked - kun overgået af Nike, der fortsat indtager førstepladsen. 

I 2013 skrev Under Armour en toårig aftale med NBA-stjernen Stephen Curry, der siden er blevet forlænget frem til 2024. Og man forstår godt Under Armour. Virksomhedens regnskab viser nemlig, at den tidligere MVP i NBA har været medvirkende årsag til vækst, skriver Forbes

Under Armours nettoomsætning på salg af fodtøj i første kvartal steg således med 64 procent fra 161 millioner dollars til 264 millioner dollars.

Ifølge selskabet selv kan en stor andel af den vækst direkte tilskrives Currys succes hos Golden State Warriors, der netop har offentligt, at de til næste sæson får tilgang af stjernen Kevin Durant.

LÆS OGSÅ: Nike løsner seneste skud i sneaker-krigen med helt ny sko

LÆS OGSÅ: Sommerens største tendens: Hop i arbejdstøjet, hvis du vil være cool

LÆS OGSÅ: Wood Wood i nyt arbejde med amerikansk sportsbrand