De gyldne blade daler let ned, mens solstrålerne kysser silhuetten af hende. Drengene stopper op og peger, fotograferer med deres mobiler. Mændene med koner og småbørn sender irriterede blikke. For de ville så gerne mærke hende. Ford Mustang. Det amerikanske bilikon, der nu er lanceret i Europa. 

Jeg åbner døren, mens den friske oktoberluft kildrer mine næsebor. Cockpittet er betagende. Mustang har ikke førersæde, Mustang har cockpit. På omdrejningstælleren står der 'revolutions per minute' og på speedometret 'ground speed'. Med direkte referencer til navnesøsteren - det lige så ikoniske jagerfly P-51 Mustang. 

LÆS OGSÅ: "Du finder ikke en nemmere vej til nærvær end i en åben bil"

Jeg trykker på knappen, og motoren starter. I samme sekund mærker jeg flyverjakken blive trukket over mig. Som piloten på baren, der svælger i fortune and fame. Baby, gimme all you got.. Mustang skyder mig af sted. Frem over asfalten og tilbage i sædet. Til 100 på 5,8 sekunder. Og inde på den tyske motorvej, nærmer den sig hurtigt 180. Som jagerflyet i fjendeland, piloten under krigen. Som den vilde hest, bilen er opkald efter. 

Da jeg åbner for den 2,3 liters turbomotor er sammenligningen med flyet ikke så fjern. Den skal lige op på 3500 omdrejninger, men herefter viser den tænder. Eller heste. Habilt, lækkert drejningsmoment. Med baghjulstræk synker rumpen i, så jeg kan fornemme effekten. Efter 100 fortsætter accelerationen kraftigt til imponerende 170, hvorefter den fader ud. Der er lidt støj - i særdeleshed fra motoren. Det gør ikke noget. Rockmusik lyder også godt, så derfor klager jeg ikke. 

LÆS OGSÅ: Den amerikanske hingst løber stadig

Mustang er bil ud over det sædvanlige. Som ekstraudstyr tilbyder Ford Formel-1 gear, hvor der skiftes med pads på rattet. Og det fungerer udmærket. Men jeg vil også være objektiv; Der er ikke direkte indgreb, hvilket vil sige, at der automatisk kobles ud, mellem jeg klikker.

Ser vi på Jaguars F-type, er der netop direkte indgreb, hvilket unægteligt er en noget mere autentisk oplevelse. Fakturaen på F-typen er så også en anden oplevelse. Den er tre gange så høj.

På parkeringspladsen i Tyskland, hvor jeg tester bilen, der nysgerrige blikke og mange spørgsmål til bilen. Både fra de små drenge og de voksne mænd. For ikke at tale om nysgerrige kvinder. Og på benzinstationen er den populær, for alle ved, det er en Mustang. Og alle synes, den er lækker. For Mustang kan bære sammenligningen med jagerflyet. Den har pondus, både i ydre og i motor. Den har historie, og er ikke som de andre. 

Mustang er ikke en fattigmandssportsvogn, men et stykke amerikansk historie, der kan blive vores for 615.000 kroner. Jeg parkerer Mustangen, men giver den en velfortjent plads i mit hjerte.

LÆS OGSÅ: En firehjulstrækker jeg faktisk kan lide

LÆS OGSÅ: 10 klassiske biler du ikke taber penge på

LÆS OGSÅ: Smukke kvinder racer penge ind i luksusbiler