Der var engang, hvor vi støttede det lokale postvæsen, når vi rejste udenlands.

Men med de sociale mediers opkomst fik vi en idiotsikker måde at nå ud til et langt bredere publikum end blot den pukkelryggede. Hvis bare man fyldte nok opdateringer af hvidt sand, yogastillinger, ekstremsport, paraplydrinks og genkendelige mindesmærker på sin tidslinje, kunne ingen vel være i tvivl om, at man havde været væk fra kontoret. Og pyt med, om mormor syntes, det var lidt upersonligt, sådan er 2010’erne bare, bedste.

Nu viser det sig dog, at det ikke kun er dine ældste familiemedlemmer, der ville ønske, at du havde holdt dig til postkortet. Hele 73 procent af deltagerne i en ny britisk undersøgelse svarer nemlig, at de finder folks feriebilleder på sociale medier irriterende – med de såkaldte hotdog legs, altså et par brune strandlår i solen, som det mest irriterende motiv.

Nå, tænker du, det betyder måske, at fænomenet med at dele ud af ferien på de sociale medier har toppet, men det er nok snarere bare toppen af isbjerget, vi har set, siger Adam Beckett, der er direktør i forsikringsselskabet Aviva, der har lavet undersøgelsen:

“Nu hvor ekstraomkostningerne ved roaming er officielt afskaffet i EU, kunne man godt forestille sig, at opdateringer til sociale medier på ferien bliver endnu mere almindelige – særligt blandt den yngre generation, som, har vi fundet frem til, er de mest ivrige brugere af sociale medier, når de er på ferie.”

LÆS OGSÅ: Bo som en baron: Pablo Escobars palæ bliver til luksushotel

LÆS OGSÅ: Fra rooftopbaren til slummen: syv ting du skal lave i Mumbai

LÆS OGSÅ: Direktør for Københavns nye, hippe hotel: "De unge har ingen respekt for tjenerfaget"