Coca-Cola har en lang historie med at sponsorere fodboldstjerner, der tæller alt fra Alex Morgan til Christiano Ronaldo. Men gigantfirmaets nyeste sponsoraftale vil måske resultere i et par hævede øjenbryn fodboldverdenen over - for der er nemlig tale om en aftale med FIFA-fodboldspilleren ‘Alex Hunter’, som ikke er en virkelig person.

Hunter blev introduceret sidste år som en af hovedpersonerne i Electronic Arts’ PlayStation-spil FIFA 17, og med udgivelsen af FIFA 18 vil den virtuelle fodboldstjerne fremover reklamere for læskedrikken i spillet, skriver DigiDay. Her vil spillerne se og få fortalt historien om Hunter, som opnår popularitet på holdet LA Galaxy, underskriver en ambassadør-aftale med Coca-Cola og filmer en reklamefilm for firmaet.

Til Business Insider siger EA Sports’ kreative direktør, Matt Prior, at det føltes som en ‘naturlig’ del af spillet at tilføje historien om Hunters sponsoraftale.

“Vi mener, at aftalen giver værdi til spillet og ikke ændrer narrativet. Det kommer faktisk tættere på den virkelige verden. Coca-Cola har en lang historie [med at sponsorere fodbold], og den her aftale gør spillet mere autentisk,” siger han.

FIFA 18 udkommer den 29. september. Du kan se mere til Alex Hunter i Coca-Colas reklamevideo herunder.