David Williams er manden bag en nyåbnet skoforretning i det indre København. Vi fangede hovedpersonen til en hurtig Q&A:

EM: Hvad er din historie, hvorfor sko?
DW: Sko har altid været min passion, det er noget vi alle bruger, hver dag, og vores mission er at fortælle at sko, udover at se cool ud, også skal have en fin kvalitet og være behagelige at gå med. Og samtidig gerne have en historie, der skiller sig ud. Det er vigtigt med det rigtige fodtøj. Det kan man mærke, jo ældre man bliver (!) Vores krav er, at det skal være originalt og det bedste i hver kategori.
Samtidig kommer min kæreste Sine fra en anerkendt skobutik i Århus. og jeg har samtidig været næsten 6 år hos Bonvita, derfor er det naturligt for os at arbejde med sko.

EM: Hvordan ser den typiske kunde ud hos jer?
DW: Den typiske kunde er mellem 25-40 år, kvalitetsbevidst, bor i en større by, går op i musik, mode, kultur og har overskud. Er i et godt job eller studerende (cykelhjem, ikke ryger, brød fra lagkagehuset, osv). Den voksne kunde, der er bevidst om hvad han/hun vil have, ikke går op i logoer, men søger et mere stilrent og lidt råt look med kant.

EM: Hvordan ser den perfekte dag ud, når man hedder David Williams?
DW: Den korte udgave: Dejligt solskin i København og masser af glade kunder i butikken.
Den udvidede version: Jeg står op kl. 8, er inde på vores kontor/showroom fra kl. 9, arbejder foran pc, er med til at åbne butikken kl. 11, har kunder i showroomet indtil eftermiddag, står i butikken resten af dagen til kl. 18 og er med til at give vores glade og søde kunder god service, tager til 7-mandsfodbold på Kløvermarken kl. 18.30, derefter hjem og spise en god middag med min dejlige kæreste og så slutte af med en god Champions league i TV. Det er en drømmedag (:

EM: Hvor får du din inspiration fra?
DW: Mennesker på gaden først og fremmest, fra storbyer, primært New York, London og Berlin, fra musikscenen, festivaler, magasiner, blogs… men ikke direkte fra et fashion-podie, mere fra yderkanterne, fra outdoor-verdenen, jagt, militær osv. Vi holder øjne og ører åbne over for alt, men sammen med London og New York får vi mest inspiration fra menneskerne på hjørnet af Nørregade og Gammeltorv. Her er VIRKELIG alle typer.



EM: Hvad definerer herremode anno 2012?
DW: Ikke ET defineret billede, men mange ting: Jagt, country/gentleman-stilen, i forhold til sko mange klasssikere såsom Chelsea, Desert boots samt Brouges, minimalisme, innovative ”rene” materialer, og så kommer der en masse ”etniske” looks på skomaterialer sådan lidt hippie- og boheme-stil. Vigtigst er det at man er sig selv, har personligt udtryk og en kant.
Skulle jeg sætte få ord på, vil jeg sige: Gentleman/country-stil, stilrent, britisk, businesslook, og så tror jeg, at tre ting får MAJOR gennembrud til mænd i 2012:

1. Sorte, brune og orange galocher til mænd til at tage udover sine pæne feinschmecker-sko.
2. Gummistøvler til mænd (igen, country/gentleman-looket).
3. Og så tror jeg, at sommerens helt store VINDER og hit bliver espradillas til mænd. Til shorts og/eller rå opsmøgede denim jeans.

Endelig er nøgleord KVALITET, ORIGINALITET, AUTENTICITET & FUNKTIONALITET.

Euroman.dk siger mange tak til David og ønsker god vind fremover.

David kan fanges hver dag på nær søndag på Gammeltorv 8 i København K eller online på williamsstore.dk døgnet rundt.

LÆS OGSÅ Stilfigurer: Gentlemanden 2012

FACEBOOK Bliv ven med Euroman