De brune papkasser med tøj tårner sig mod himlen, mens prissætningen bliver diskuteret over et stående måltid, da Euroman går en tur, få timer inden kl. 17, hvor festivalpladsen åbnes.

”Det er utroligt, hvordan de når, at blive færdige hvert år,” lyder en kommentar hos Wood Wood, med adresse til konkurrenten og kollegaen Henrik Vibskovs gakkede, mangefarvede snedkererifacade ved siden af, hvor håndværkerne end ikke er færdige med de fysiske rammer. 

Vi er på jagt efter de produkter, som modebutikkerne selv har de største forventninger til, og selvom de fleste løber stærkt, for at blive parate til folkemængden, har de dog tid til at finde deres egne favoritter til årets festival. 

Won Hundred 

Hos danske Won Hundred, er erfaringen, at jeans, strik og shorts altid er gode sællerter, men den allerbedste er nu engang denimjakken.  



Denimjakke kr. 400,00 

NN.07 
Det er første gang nogensinde, at NN.07 har sin egen butik på festivalen. Her er en vindjakke buddet på årets storsælger.   



Vindjakke, Ethan kr. 300,00 

Wood Wood
Der er med garanti proppet hos hitmagrende hos Wood Wood alle fire festivaldage. Måske på grund af denne stribede bluse.

 
Bluse kr. 50,00
 
Mads Nørgaard
Nørgaard har fyldt et par kasser med denne nyklassiker, som har et godt hitpotentiale pga. de kolde aftener. 



Strik kr 400,00

Soulland
Silas Adler og co. har indrettet sig på hyggeligste vis med kolonihavestemning. Det kan nærmest ikke andet end at hjælpe på salget af deres karakteristiske skjorter. 



Skjorte kr. 400,00, to stk. kr. 600,00

Episode
Til sidst har vi den hollandske kæde Episode, som er egentlig er en genbrugsbutik, men til gengæld har været med på Roskilde Festival i 22 år - de må altså vide, hvad der virker. Til de festivalmodige har de foreksempel denne skønne hawaiiskjorte, som plejer at hitte.

 
Skjorte kr. 120,00