I denne uge er gode nyheder fra Nike, Supreme og Tissot. 

Nike nyfortolker en af deres mindre kendte modeller og skaber stor hype, mens Supreme har lavet et spændende samarbejde med Dr. Martens.

Og så har den amerikanske designer Alexander Wang samlet 38 stjerner til en velgørenhedskampagne. 

LÆS OGSÅ: Nyt dansk sneakermærke: ” Indenfor fem år vil vi blive nævnt blandt de største og bedste i verden”

Det er blot nogle af de spændende ting, som er sket i ugens løb. 

Pæne urer fra Tissot

Schweiziske Tissot laver pæne ure til rigtig gode priser, og nu har de netop tilføjet fire nye modeller til deres Tradition serie, som er en meget klassisk urserie. Alle modeller er med romertal og har en flot struktur på skiven. 



Tissot Tradition Gent er et oplagt bud på et godt og billigt dress-ur. Den vejledende pris for urene er 1.950 kroner. Nærmeste forhandler kan findes hos Tissot eller ved at ringe på 80136060. 



Matinique kombinerer sporty og klassisk



I deres nye efterårskollektion holder Matinique fast i deres sædvanlige casual og klassiske stil, men har også ladet sig inspirere af mere sporty elementer, som sneakers, bomberjakker og stumpede bukser. En stor tendens i øjeblikket er brug af tekniske materialer, hvilket er noget Matinique også har kastet sig over til dette efterår. 

Generelt en pæn, klassisk og meget brugbar kollektion, som allerede er kommet ud i butikkerne


Matinique Jerome jakke til 1.499 kr. 



Matinique Douglas Blazer til 1.999 kr. 

Supreme og Dr. Martens arbejder sammen

Supreme er kendt for at lave en masse samarbejder på tværs af modebranchen, og er aldrig bleg for at skeje lidt ud. I efterårets første samarbejde har de slået sig sammen med engelske Dr. Martens, og lavet en sko og støvlekollektion.



De har lavet en ny version af Dr. Martens 4-Eye sko og 6-Eye støvle. 4-Eye skoen kommer i tre forskellige farver: Bordeaux, sort og babyblå, mens støvlen kan fås i bordeaux og sort. 

Der er både til dem, som tør skille sig ud og til de mere konservative i samarbejde mellem to af tidens mest populære mærker. 



Kollektionen er netop kommet til salg rundt i verdens storbyer og online.

En 11 dreng er model i Acnes nye kvindekampagne

Acnes kreative chef lod sin egen søn på 11 år være model, da Acne Studios skulle skyde billederne til deres nye kvinde-kampagne. Man må sige, at det understreger en stor tendens til mere androgyne kollektioner, både hos kvinder og herre.



Vi har de seneste par set mange designere lave herretøj til kvinder, og til næste år har vi set flere modehuse lave herretøj, som kan være svært at adskille fra kvindernes. Den 11-årige model, Frasse Johansson, har fortalt Dazed, hvad han synes om at gå i kvindetøj: 

”Det er ligegyldigt for mig, om det er drenge- eller kvindetøj. Jeg føler ikke rigtigt, at der er en forskel. Det er helt fint. Men høje hæle er hårde at gå i.”



Det er ikke en tendens, der behøver at sprede sig for meget. Men man må selvfølgelig mene, hvad man vil. En ting er sikkert: Acne har opnået den ønskede opmærksomhed med deres nye kampagne.  

Nyhed fra Nike

Nike Air Flight ’89 LE QS ”89” er en af Nikes mindre omtalte sneaker-modeller, men den nye genfortolkning af 1989-sneakeren har fået en masse omtale allerede inden, den har ramt butikkerne. Nike har lavet et meget bogstaveligt tag på retro-sneakeren om printet et stort otte- og nital på hælene.  



Lædersneakeren kommer i et begrænset antal og kun udvalgte butikker får dem hjem. I Danmark kan sneakeren købes hos Rezet Store i København fra lørdag den 5. september. 



Alexander Wang samler en stjerneparade til ny velgørenhedskampagne

Den amerikanske designer har slået sig sammen med DoSomething.org, som er et velgørenhedssite, og har lavet en kollektion af T-shirts og en hættetrøje. Til at stå model for kampagnen har Wang samlet hele 38 celebreties, herunder Kanye West, Kim Kardashian, The Weekend og Kate Moss. Det er 10. år i træk, at den altid sortklædte designer laver en velgørenhedskollektion.  

50 procent af alt salg går til DoSomething.org, som herefter bruger pengene på forskellige former for velgørenhed, som fx truede dyr, uddannelse og sygdomme. 











LÆS OGSÅ: Modeposten: København er blandt verdens vigtigste modebyer og Mads Nørgaard løfter sløret for nyt samarbejde

LÆS OGSÅ: Seks tendenser i efteråret du bør kende til

LÆS OGSÅ: Nyt dansk urmærke: ”Vi vil bygge bro mellem det enkle og det dyre”