I en tid, hvor 90'er-referencerne er alle vegne, kan det være svært at skille sig ud med højtaljede jeans, crewneck sweatshirts og logo-T-shirts.

Men dét gør Calvin Klein uden tvivl med deres seneste kampagne, hvor de gentager en kæmpe succes: En Moss i denim. Denne gang er det bare ikke Kate, men 16-årige lillesøster Lottie, der er trukket i Kleins kollektion.

 


Kollektionen, der har fået navnet The Re-Issue Project, er en relancering af mærkets mest ikoniske designs, og lavet i samarbejde med webshoppen Mytheresa.com., skriver Eurowoman.dk.

LÆS OGSÅ PÅ EUROWOMAN: Angel Haze: Hiphoppens ukonventionelle rapper og rebel! 


I kampagnen poserer miniMoss i smækbukser, sportsbh og mommy jeans, som Kate Moss tilbage i 1993 var med til at gøre populære med sin kampagne for mærket, der skabte stor furore, fordi Moss var både meget afklædt og meget slank.

Kampagnen gav dengang anledning til det nye, lidet flatterende udtryk "heroin chic" og var på godt og ondt på alles læber. 









Lottie Moss skrev i begyndelsen af året sin første modelkontrakt under med Storm Modelling Management - samme bureau, der opdagede Kate Moss, da hun kun var 14 år gammel. 

The Re-Issue Project vil blive sat til salg på Mytheresa.com.

LÆS OGSÅ PÅ EUROWOMAN: Denne blog skal du kende, hvis du elsker NY

 


Og her kommer Kate Moss samt en ung Mark Wahlberg direkte fra 1993: