scroll-down

Pedestal vil gøre fladskærmen til et æstetisk designelement, der ikke forstyrrer indretningen

Engang spillede fjernsynet en central rolle i hjemmet, så kom det op på væggen, og i dag streamer mange direkte på computeren. Den nyoprettede Aarhus-virksomhed Pedestal designer tv-standere og ønsker, at tv’et igen skal kunne flyttes rundt og tilpasse sig familiernes behov på en æstetisk måde. Vi har talt med 22-årige Gustav Mariegaard, der er marketingsansvarlig i Pedestal, om, hvorfor han tror, at de får succes i streamingens tidsalder, og hvor de får deres inspiration fra.

Af Teis Jeppe Gørtz
Foto: Bloom Agency / Camilla Schmidt
Design Euroman

Hvordan fik I idéen til Pedestal?

”Idéen kom fra et klassisk behov, hvor vi stillede os selv spørgsmålet: ’Hvorfor kan man ikke placere sin fladskærm mere hensigtsmæssigt end på væggen?’ Og det ledte os videre til et andet spørgsmål: ’Hvorfor findes der ikke nogen fede alternativer til det, som vi godt kan lide at kalde for husalteret?’ Vi mener, at der ligger et stort potentiale i at forbedre mulighederne og ikke mindst æstetikken i noget så alment som en fladskærm.

Så for os handler det ikke om at opfinde den dybe tallerken ved at lave tv-stativer, men at tage noget, der eksisterer, og i virkeligheden bare gøre det bedre og tilpasse det rent funktionelt og æstetisk. Det er to nøgleord for os: Funktionalitet og æstetik.

Vi har eksisteret i 18 måneder og været i salg i fire-fem måneder, så vi havde et års tid med produktudvikling og tilpasning, før vi nåede et resultat, vi var tilfredse med og ville gå til markedet med. Vores ’mainline’ er en linje udviklet i pladestål og produceret i Europa.

Det var Daniel Brix, vores direktør, som kom og fortalte mig om sin idé. Det er klart, når man siger ordet ’tv-stander’, lyder det i starten ikke særligt sexet at kaste sig over som branche, men jeg kunne faktisk følge hans pointer. Det er første gang, at Daniel og jeg arbejder sammen. Daniel har tidligere startet virksomhed, mens jeg er forholdsvis ny i gamet. Jeg har en baggrund som markedsføringsøkonom og har tidligere selv siddet med nogle projekter, men det her er mit første rigtige projekt, hvor jeg går fuldtid og fuldstændig helhjertet ind i det. Jeg er marketingsansvarlig, men sidder også med alt e-commerce.”

Bliv medlem, og få fuld adgang til
hele EUROMAN.dk fra 23 kr. om måneden
Prøv 14 dage gratis uden binding
Kom igang her Allerede medlem? Log ind her Euroman Premium
Opret dig gratis her