Hypen omkring Netflix-serien ‘Stranger Things’ er tilsyneladende ikke blevet mindre med den nye sæson 2. I hvert fald var flere fans så ivrige efter at få et en lille bid af horrorserien, at de var med til at nedlægge Science Museum of Minnesotas hjemmeside, da hættetrøjer lig karakteren Dustin Henderson blev sat til salg i deres webshop, skriver Highsnobiety.

Hættetrøjen blev oprindeligt solgt af museet i 80’erne i forbindelse med en udstilling. Kostumedesigneren bag ‘Stranger Things’, Kim Wilcox, fandt under sin research til serien en af de originale trøjer online og lavede en replika i skuespillerens størrelse.

Da ‘Stranger Things 2’ fik premiere i slutningen af oktober, kom der en enorm efterspørgsel på den lilla hoodie, hvilket fik Science Museum of Minnesota til at love en relancering. De længede ventede trøjer ramte langt om længe museets webshop tidligere i denne uge - og det førte til, at over 80.000 trøjer blev solgt på en dag, hvilket bragte museet en indtægt på over 19 millioner kroner.

Museet er dog non-profit, og pengene vil derfor blive spenderet i Dustins ånd, siger PR-direktør Kim Ramsden.

“Alle indtægter vil gå til vores mission om videnskab og uddannelse og andre inspirerende, unge drenge som Dustin fra serien og hans venner, som har en interesse i videnskab.”

LÆS OGSÅ: Så meget tjener ungdomsskuespillerne på ‘Stranger Things’

LÆS OGSÅ: ’Eleven’ nu som rapper

LÆS OGSÅ: ‘Stranger Things’ får sit eget aftershow på Netflix