I 30 år har Gillette sagt om sig selv:

"Det bedste, en mand kan få."

Men er virkeligheden nu også sådan?  I en ny reklamekampagne, der skal ses som et indspark i #MeToo-debatten, stiller barbergrejsproducenten selv spørgsmålstegn ved, hvad der er den bedste udgave af manden. Sloganet har de udskiftet med 'The Best Men Can Be'.

Reklamefilmen på to minutter viser klip med sexisme i film og bestyrelser, cybermobning og drenge, der slås. Se den herunder:

Siden Gillette lagde videoen på YouTube i søndags, har den fået mere end 11 millioner visninger. 627.000 brugere har udtrykt deres utilfredshed med videoen, mens 253.000 omvendt har vendt en tommelfinger opad.

Også på Twitter skaber Gillettes #MeToo-indspark stor debat.

Kritikkerne på det sociale medie mener, at man skærer alle over en kam og antyder, at størstedelen af mænd chikanerer og er voldelige. De kalder den blandt andet for 'kastrerende' og opfordrer mænd til at boykotte Gillettes produkter.

Der er også dem, som synes, at den store kritik understreger behovet for sådan en type reklame som Gillettes.

Selv forklarer Gillette deres valg med:

"Det er på tide at erkende, at brands som vores spiller en rolle i at påvirke kulturen. Som et firma, der opfordrer mænd til at være den bedste udgave af sig selv, har vi et ansvar for at sikre, at vi promoverer positive, opnåelige, inkluderende og sunde versioner af, hvad det vil sige at være en mand."

Gillette har proklameret, at man vil donere en million dollar om året de næste tre år til velgørenhedsorganisationer, der uddanner og hjælper mænd i alle aldre til at blive rollemodeller for kommende generationer.