’Snoop and Dog’ hedder et nyt reklamekoncept for teleudbyderen 3, som sætter Snoop Dogg sammen med en boston terrier.

Med underlægningsmusik fra nummeret, som rapperen slog sit navn fast med over hele verden, ’Who am I?’, viser reklamevideoerne den navnkundige rapper, der hænger ud i en sofa med boston terrieren, der er kendt fra tidligere 3-reklamer.

Her giver Snoop ironiske råd til pakning og lommefilosoferer over sit slægtskab med hunden.


Reklamekampagnen er instrueret af Niels Arden Oplev efter ide af reklamebureauet Co+ og 3 selv.

Instruktøren, der bor i Los Angeles, hvor kampagnen også er blevet filmet, fortæller til Markedsføring.dk:

” Det blev en af de mest crazy dage på settet, jeg nogensinde har oplevet. Med filmhold, levende hund med to trænere og Snoops kæmpe entourage, gav det mere cirkus, end man kunne ønske sig. Snoop brænder godt igennem med sin cool stil, og hunden er heller ikke til at komme uden om. Der er kommet mange sjove situationer og reklamefilm ud af den dag.”

Det er ikke første gang, en amerikansk stjerne kaster marketingglans over en dansk reklamekampagne.

For eksempel har Eva Mendes trukket i en stram Cocio-uniform, mens Cristopher Walken har stillet sit furede fjæs til rådighed for Jack and Jones, og Cristiano Ronaldos veltrænede krop har solgt JBS-underbukser.

Senest har du sandsynligvis set Forest Whitaker hænge på busstoppestederne og smile smørret til en skive ristet brød med Kærgården.  

Strategien med at bruge et verdenskendt ansigt er åbenlys. Det fungerer som et stærkt blikfang, der får folk til at tænke: ”Gud, det er sgu da …”. Så meget desto mere fordi man ikke forventer at se den pågældende stjerne i en dansk markedsføringssammenhæng.

Omvendt kan det , som nogle kritikere påpeger, virke umotiveret, hvis man ikke som forbruger kan forbinde den udenlandske celebritet med det danske produkt. 

Men 3 er ikke i tvivl om, hvorfor West Coast-rapperen er i deres kampagne.

”Snoop Dogg har kant og attitude, hvilket taler til vores målgruppe, som vi ved, går rigtig meget op i musikfestivaler og koncerter inden for flere genrer,” siger Eri Tomi-Gottschau, der er Head of Marketing for privatmarkedet hos 3 Danmark til Markedsføring.dk.