Dengang i 90’erne var Køben-havn ikke meget mere end en stor provinsby, når det kom til international herremode. Og Elmegade på Nørrebro var ikke meget andet end en trafikåre gennem byen med en enkelt guitarforretning, en blomsterbutik og et antikvariat. Der var ganske vist café Rust og også Barcelona i området, og Skt. Hans Torv var blevet omlagt til en rigtig plads med et stort springvand, men de mange trendy cafeer, der præger området i dag, var ikke noget, man kunne besøge på Nørrebro.



Rasmus Storm havde en vision om, at københavnerne skulle være mere velklædte og velinformerede om, hvad der skete på den internationale modescene. Og første step var en 50 m2 lille butik i Elmegade, der udelukkende solgte undertøj og accessories til mænd.”De fleste folk syntes, det var meget vovet, faktisk dumdristigt,” fortæller Rasmus Storm. 

”At Rasmus Storm fik en selvfinansieret, københavnsk modebutik på verdenskortet, minder én om humlebien, der ikke kan flyve, men da den ikke ved det, flyver den alligevel. Dengang i midt-90’erne var København provinsiel af en hovedstad at være. Ingen Noma, ingen Olafur Eliasson, ingen nævneværdig modeuge, ikke ret meget faktisk. Byen var ikke på den internationale radar, og dem, som boede i København, virkede heller ikke synderlig nysgerrige efter at finde ud af, hvad der foregik rundt omkring i verden. Rasmus Storm så anderledes på det. Han har slidt sig gennem alskens showrooms og præsentationer i Paris, været på konstant udkig efter nyt i alt fra Skåne til Tokyo. Uden Storm ville den københavnske retail-scene være et fattigt sted, og jeg havde aldrig opdaget Hedi Slimanes Dior Homme i rette tid.”

- Martin Gjesing, medejer af brandingbureauet Moon






Tre år senere kom den anden butik i Elmegade. Her kunne man købe nogle af datidens mest hypede designere som Dries Van Noten, Dirk Bikkembergs, Maison Martin Margiela og Walter Van Beirendonck. I 2001 flyttede Storm sine butikker ind til større lokaler i København K, i St. Regnegade. I dag ligger her butikker som Acne, Marc Jacobs, Wood Wood og Christian Louboutin, men dengang var området mest kendt for møbelforretningen CasaShop og 90’er-hotspots som Det Elektriske Hjørne og Café Dan Turèll. Med tiden lykkedes det Rasmus Storm at få placeret butikken på det internationale modelandkort. Helt konkret kom Storm sammen med Emmerys – som de eneste danske repræsentanter – på ’The Perfect High Street’, som livsstilsmagasinet Monocle havde konstrueret i deres internationale idealby. Rasmus Storm var med helt fra begyndelsen med designere som Dirk Schönberger (i dag Adidas, red.), Veronique Branquinho, Raf Simons (i dag kreativ direktør hos Dior, red.) og ikke mindst Hedi Slimane, der i dag er kreativ direktør hos Saint Laurent, men dengang var hos Dior Homme. Slimane kom selv på besøg i butikken, fortæller Rasmus Storm:

”Det var i 2001, da han var i København for at caste modeller til sit næste show. Han var blevet anbefalet at besøge butikken af Adrian Joffe fra Comme des Garçons. Efter besøget blev vi kontaktet af Dior, som sagde, at Hedi Slimane ville have sin kollektion hængende hos os. Det var meget stort for mig på det tidspunkt, da Dior Homme var det absolut mest hypede modehus.” 


Rasmus Storm med sin hustru Line.

I dag forhandler Storm mærker som Givenchy, Adidas, KTZ, Kitsuné, Raf Simons, Thom Browne og Astrid Andersen.