Fra nordjysk herretøjsbutik til international online-succes

I 2011 valgte Ejner Nielsen at overlade den daglige ledelse af sin tøjbutik på Nytorv i Aalborg til en af de ansatte, og bruge al sin energi på at opbygge et online univers for herretøj. Den nordjyske virksomhed har med tålmodigt arbejde og modeforståelse gjort sig til en af de største danske onlinebaserede herretøjsbutikker - og i dag har mere end 200.000 kunder handlet herremode på www.2trendy.dk.

 

Onlineshopping for alle mænd

Fokus for virksomheden har været at skabe en god oplevelse for alle mænd, der shopper herretøj online - uanset hvad deres stil er. For med mærker som Just Junkies og Les Deux, er det tydeligt, at det er en mangfoldig kundegruppe, som 2trendy henvender sig til. “Vi ser og anerkender den anderledes diskurs, der hersker, når du handler med tøj online. Vi kan ikke tilbyde vores kunder at fysisk føle på alle 10.000 produkter inden de tager en beslutning. Men vi kommer tæt på.” siger adm. direktør Ejner Nielsen, med henvisning til den gratis ombytningsservice der giver kunderne en chance for at mærke tøjet og prøve det, for derefter at ombytte gratis, hvis de ønsker.

Jysk købmandsskab og passion for mode

Væksten er drevet af en vis portion stærk, jysk købmandskab, men frem for alt er det passionen for herremode og interessen i opstående trends og tendenser, der er afgørende. Fra kontoret i Aalborg står indkøbs- og e-handelschefer med ansvaret for at spotte trends - både danske og internationale - før de opstår, og netop disse discipliner er en formidabel kombination af hobby og arbejde, når herremode er en passion.

Succesen motiverer alle i virksomheden

Succesen er også en motivation for de mange medarbejdere, som sender ordrer i tusindvis ud til danske og udenlandske kunder i hele Europa. Og selvom nordjysk retorik fremstår beskeden, så er ambitionerne store: “Vi vil være endnu bedre og større, og vi vil arbejde endnu hårdere på at give alle mænd den oplevelse, de efterspørger når garderoben skal fornyes, uanset om det er skjorte og jakkesæt eller casual street wear.” uddyber Ejner Nielsen, og påpeger vigtigheden i at kunne levere evergreens som bukser, blazer og Chelsea boots i forenelighed med nye og ekstremt udtryksfulde brands som eksempelvis franske Defend Paris.

 

Stærk faglighed og korte beslutningsprocesser

Evnen til at tilpasse sig et marked er én ting, men når du kan rykke hurtigt på en trend eller en gylden idé bliver det værdifuldt at have en kort beslutningsproces og stærke fagligheder inden for væggene, for at kunne føre idéen ud i livet mest effektivt. Derfor er smidighed og agilitet to af de egenskaber, der gør forskellen for den hastigt voksende virksomhed. For netop i et modeunivers, hvor mangfoldighed er i højsædet bliver det kun endnu vigtigere at have en platform, der opfylder behov og krav for de forskellige stile og trends, der alle hersker inden for de brede rammer af nutidens herremode. Derfor har 2trendy også tilføjet hardcasa.dk og trendlovers.dk til porteføljen, så de kan fortsætte succesen med leverandør af mode til den moderne mand.