I 90’erne var Tommy Hilfiger én af de første store modedesignere til at indgå partnerskab med tidens allerstørste berømtheder. Der har ikke været tale om hvem som helst, som gennem tiden har kunnet ses på promovere Tommy Hilfigers på billboards verden over. Aaliyah, David Bowie og Beyoncé for blot at nævne få.
I 2018 fortsætter den tendens hos Tommy Hilfiger, men den tages også lige skridtet videre. For nu er stjernerne ikke ”blot” brandets ansigt i forbindelse med en given kollektion, de får direkte lov indflydelse på kollektionens udtryk. Således er verdens pt største supermodel, Gigi Hadid, udover at være international brand-ambassdør, co-designer på fire kollektioner under navnet TommyXGigi capsule collection.
Og nu har den ikoniske amerikanske designer indgået en lignende aftale med den ligeså ikoniske F1-verdensmesteren, Lewis Hamilton. Den britiske racerkører er således både brand-ambassadør, men i september lancerede han samtidig den første kollektion i samarbejde med Tommy Hilfiger under navnet TommyXLewis capsule collection.
Kollektionen spænder fra ’streetwear’ til sportswear, og da racerkøreren har været inde over alle aspekter, forenes den modebevidste racerkøres stil med Tommy Hilfigers DNA, der er kendetegnet gennem en klassisk. amerikanske stil.
Tjek kollektionen ud her, der samtidig har Lewis Hamilton som model.