Mundheldet går, at alt godt må komme til en ende. Det synes dog ikke at gælde for det franske brand Salomon, der de seneste år har reddet på en bølge, som få andre brands kan relatere til. En bølge, der ikke ser ud til at knække lige foreløbigt.

På under 10 år er Salomon gået fra “blot” at være kendt af folk med hang til skiture og aktiv livsstil til at være det foretrukne skotøj blandt mode- og storbyfolket. En stor del af det skyldes deres evner og lyst til at samarbejde med andre brands – vi nævner i flæng: Maison Margiela, Comme des Garçons, The Broken Arm, Carhartt WIP, Dover Street Market, END, Palace og Bodega.

Nu har franskmændene så kigget mod København for at finde deres næste samarbejdspartner. Salomon har nemlig slået sig sammen med Wood Wood, der efterhånden godt kan kalde sig for kongerne af collabs herhjemme. Alle fra Disney, Garfield, Asics, Adidas til Reebok, Vans og Roskilde Festival har været i hænderne på Karl-Oskar Olsen og Brian S.S. Jensen – oftest med stor succes.

Det er især Salomons XT-6-model, som har høstet popularitetens frugter (GQ kårede den til ‘sneaker of the year’ i 2019), men Wood Wood har valgt at gå en anden vej og har i stedet kastet sig over modellen XT-Slate, som de har valgt at fortolke i to forskellige farvevarianter.

Som en hyldest til gammel bjergbestigeræstetik er begge domineret af jordtoner – brun, sort, grå – men den ene af udgaverne har fået farvet pløsen farvet rød i en såkaldt ‘biking red’. Derudover har begge versioner en skulpturel mesh-overdel, der gengiver det barske terræn i et bjergrigt landskab, ligesom også Salomons velkendte snørresystem og deres Contagrip®-sål er at finde på skoene.

Begge sko vil blive udgivet eksklusivt i Wood Woods forskellige butikker fra i dag, mandag den 6. februar. Farvevarianten med rød pløs forventes at blive sat til salg ved internationale forhandlere den 13. februar.

W.W.Salomon_Biking_Red_2.jpg

W.W.Salomon_Nightshade_2.jpg