I weekenden åbnede ARKET sin første butik på Regent Street i den britiske hovedstad. Samtidig lancerede det H&M-ejede koncept sin onlineshop, Arket.com, hvor det allerede nu er muligt at købe tøj fra det hypede brand.

ARKET beskriver på den nye hjemmeside, hvordan brandets mission er at “demokratisere kvalitet gennem nemt tilgængelige, vellavede, holdbare produkter”, og CEO for H&M Karl-Johan Persson har tidligere i en pressemeddelelse fortalt, at ARKET forsøger at ramme et mere high-end købersegment end H&M.

“Det overordnede fokus er kvalitet i enkle, tidløse og funktionelle designs. Der kommer til at være produkter i en bred prisklasse, dog med en smule højere priser end i H&M, med vægt på materiale, funktion og pasform,” siger Karl-Johan Persson.

ARKETs CEO Lars Axelsson fortæller desuden i et interview med Di Weekend, hvordan man med de nye butikker forsøger at ramme en vis tidsånd.

“Vores idé har været at skabe en forretning, der virker relevant i 2017 og frem. Vi har bemærket, at kunder i dag er stressede og tidspressede, og vi vil gøre det lettere for dem ved at tilbyde et bredere, men omhyggeligt udvalgt sortiment,” siger han i interviewet.

Foruden ARKETs eget tøj, der kommer til at ligge i prisklassen 30 til 3.100 kroner, er det også muligt at shoppe andre brands samt interiør til hjemmet. Planen er også, at butikken skal udvikle sig til et shoppingkoncept, hvor kunderne kan købe friskbrygget kaffe og mad kreeret af den svenske stjernekok Martin Berg.

Den københavnske filial, der kommer til at ligge på Købmagergade 33, åbner den 1. september. Indtil da kan du snuse til den nye butik i London på billederne herunder.