HVAD: Wood Wood efterår/vinter 2014

PÅ FØRSTE RÆKKE: Claus Møller Jacobsen, masser af børn, moderedaktører, indkøbere og the usual suspects fra Wood Woods kreds af venner.

KODEORD: Tech, funktionalitet, metallic, stilsikkert activewear.

Wood Wood har de senere sæsoner lagt sig ind på en klar linje, der kombinerer sport, tech og elementer fra tailoring på en stærk måde. Til visningen af mærkets kollektion for efterår/vinter 2014 var kulissen henlagt til klatrecentret Blocs and Walls på Refshaleøen, der i aftenens anledning var indhyllet i snestorm og isnende kulde.  Meget passende for en kollektion, der netop har fokus på performance.

Treenigheden bag Wood Wood, der består af Karl-Oskar Olsen, Lotte Bank og Brian SS Jensen, havde til showet valgt at style modeller med klatrereb og karabinhager. Det fungerede godt i samspil med de omgivende klatrevægge og fik formålet med tøjet til at træde frem: Her er tale om en kollektion for den aktive byboer, der godt vil være praktisk klædt på og se godt ud samtidig.

LÆS OGSÅ Soulland stilsikre retningsfornemmelse

Wood Wood har overvejende gjort brug af metalliske jordfarver. Det er mørkt, brunt, petrolium, dyb navy og bordeaux. Mærket præsenterer moderigtige fortolkninger på klassisk outerwear som peacoats, korte jakker med shearling-krave og dunjakker med snit rigt på attitude. Takket være farveskel, paneler i andre farver og striber på ærmer og bukser bliver det aldrig kedeligt. Detaljerne overrasker øjet og det er rart.

Balancen mellem activewear og Wood Woods street-univers bliver løst fornemt. Kollektionen bærer præg af designernes aktive livsstil privat og inkorporerer fint elementer fra træningstøj med et liv på farten. Der er plads til bevægelighed og højt til loftet i Wood Woods klatrehus, hvor kontinuiteten i kollektionernes udvikling er særdeles positiv.

Se billeder fra Wood Wood efterår/vinter herunder:





























TWITTER Følg os på twitter