Dagligvarekæden Lidl er som oftest forbundet med produkter som billige proteinbuddinger og Freeway Cola. Sidste år blev dette stigma dog kraftigt udfordret, da Lidl lancerede et par sneakers og en kollektion med så stor efterspørgsel, at det skabte køer foran forretningen på en måde, som det normalt er forbundet med mere velrenommerede modebrands.

Sidste år blev skoene, der kostede 110 kroner, revet væk fra hylderne og nogle steder solgt for mere end 1.000 kroner. Nu forsøger Lidl at gentage modesuccesen, når de torsdag den 6. oktober åbner op for salget fra den nye ’The Lidl Collection’.

Endnu en gang inkluderer Lidls modekollektion et par sneakers til en favorabel pris. Derudover indeholder den også tennisstrømper, t-shirts og badebukser og ligesom sidste år vil designet bære præg af Lidls signaturfarver og logo.

”Vi blev fuldstændig blæst bagover af den modtagelse vores kollektion fik af danskerne sidste år. Vi er ekstremt spændte på lanceringen af den nye kollektion, og om den opnår samme store succes. Med ’The Lidl Collection’ var det kun et spørgsmål om at være ihærdig og hurtig,” siger Rasmus Pape, der er indkøbsdirektør i Lidl.

Skoene vil i år koste 122 kroner, t-shirtsene og badeshortsene vil koste 44 kroner, mens kollektionens tennisstrømper kan erhverves for 15 kroner.

’The Lidl Collection’ vil være tilgængelig i landets 138 Lidl-butikker fra på torsdag den 6. oktober.

image7ctvg.png

imagesuey9.png