Man kan sige meget om en mand ud fra hans bilvalg. Se bare her.

1962-63

1959 Ford Anglia, lyseblå.


Under uddannelse som børsvekselerer.

Min første bil var en brugt Ford Anglia med skrå bagrude. Vi købte den for 8.000 kr. kontant hos en mand, de kaldte Fidus Kaj. Vi var blevet advaret massivt mod at handle med ham, men prisen var god, og det viste sig også at være en god bil.

1963-67

3 x ny Morris Mascot, rød.



Soldat og fortsat under uddannelse.

Jeg skifter tit biler, og selv om jeg var glad for Forden, sparede vi op til en ny, rød Mascot. Jeg troppede op i butikken i Lyngby med 10.750 kr. i kontanter, hvilket nærmest chokerede sælgerne, men jeg har altid handlet kontant. Efterfølgende byttede jeg næsten hvert år til en ny rød Mascot, og på den måde slap vi for bøvl og havde altid ny bil.


1967-70

1967 Morris Marina, mørkegrøn.



Salgschef i J.S. Lies Industrier.

Efter tre næsten ens Mascotter byttede vi til den noget større Morris Marina. Vi havde fået vores første barn, og det gik sgu ikke i det lille hundehus. Til gengæld holdt vi fast i vores faste Morris-forhandler i Lyngby, og han lærte mig noget om service. Det var lidt dyrere at være kunde hos ham, men alligevel blev man nærmest afhængig af den betjening, man fik. Efter hvert serviceeftersyn ringede han for at høre, om man var tilfreds, og når man nåede ind midt i serviceintervallet, ringede han for at høre, om alt nu også var, som det skulle være.

1970-71

1970 Austin Maxi, hvid.



Salgschef i J.S. Lies Industrier.

I takt med at familien voksede, og økonomien blev bedre, gik vi op i størrelse. Denne gang til en stor Austin. Men den gik altid i stykker, så det blev enden på mig og engelske biler i denne omgang.

 

1971-81

Adskillige nye BMW’er.



Stifter og driver virksomheden Føma Kontorsystemer, derpå direktør i først Tann Scandinavia og derefter Tann Europe.

I 1971 stiftede jeg min første virksomhed, Føma Kontor-systemer, med Føma som i Flemming Østergaard Mathiesen. Det gik over stok og sten, så nu var det tid til en tysk bil. Først fik jeg en gul BMW 1602, så en grøn 1802 og til sidst en 2002tii. Det var sådan en bil for en succesfuld ung sælger med fuld fart på.


1981-86

Adskillige nye varianter af BMW 5-serie fra 520i til M5.



Bestyrelsesformand for Tann Europe.

Gennem hele den periode kørte jeg forskellige varianter af BMW’s 5-serie – altid udskiftet præcis hvert andet år. Først en flaskegrøn 520, så en grøn 525 og til sidst en hvid M5 – en helt outstanding bil, virkelig en racer og alligevel også komfortabel. Jeg elskede den, men i maj 1986 blev jeg kørt ned, og der blev vendt op og ned på mit liv.


1986-2007

Adskillige nye Mercedeser.



Formand for Tann Europe, direktør i Kinnarps Kontormøbler, går ind i Lyngby Boldklub og derefter FC København, først som direktør, siden som bestyrelsesformand.

Her er for en gangs skyld et bilskifte, jeg husker helt præcist, for efter ulykken var det slut med manuelt gear. Jeg sad bundet til en kørestol i 10 måneder. Lægerne sagde, at jeg skulle sidde i den resten af livet, men jeg kæmpede mig på benene igen og købte en bordeaux Mercedes. Jeg holdt mig til Mercedes helt frem til 2007.


2007-08

Porsche 911 Carrera og Porsche 911Carrera Cabriolet.



Bestyrelsesformand i Parken Sport & Entertainment.

Jeg interesserer mig slet ikke for hestekræfter, mekanik og den slags, men jeg kan godt mærke, når en bil er lækker. Det var mine sønners idé, at jeg skulle prøve en Porsche. Jeg startede med en 911 Carrera, men den byttede jeg ret hurtigt til en 911 Carrera Cabriolet. Det var sjovt at prøve, men Porsche er ikke lige mig. Det er sgu ikke en bil for mænd i min alder.

 

2009-11

2009 Jaguar XKR cabriolet, grøn.



Stopper som bestyrelsesformand i PSE efter stort underskud.

I 2009 så jeg en flot bil. Det var en Jaguar, og der var ikke meget English piece of shit over den. Den var aldrig på værksted, og den kørte som en drøm. Den var jeg glad for, men jeg kom til at savne noget plads.


2011-

Mercedes C63 AMG, hvid.



Medlem af en lang række bestyrelser og under efterforskning af bagmandspolitiet.

Nu kører jeg Mercedes C63 AMG – måske min bedste bil nogensinde. Hurtig, komfortabel og plads til golfudstyr og børnebørn. Helt outstanding.



Flemming Østergaard blev født i 1943 på Frederiksberg. Han er uddannet børsvekselerer og har en lang erhvervskarriere bag sig. Han er dog mest kendt for sit engagement i Parken Sport & Entertainment.



LÆS OGSÅ: Mercedes CLS: Familieliv på første klasse