Kultøl
Sådan ser de ud. Mikkellers nye kultøl.

Kultøl

Mikkeller lancerer Twin Peaks-øl

Twin Peaks og Mikkeller. Smag på det. Det danske mikrobryggeri lancerer sammen med instruktøren David Lynch tre forskellige øl baseret på ikoniske scener fra kultserien.

De tre specialøl vil blive lanceret under instruktørens 'Festival of Disruption', der løber af stablen i Los Angeles i weekenden. Det oplyser Mikkeller på sin hjemmeside.

Det er bryggeriets afdeling i New York, der står bag det opsigtsvækkende samarbejde med den legendariske filmmager.

“Mikkellers team i New York elsker Twin Peaks og kendte tilfældigvis nogle gode folk, der arbejder sammen med Lynch. Efter at have luftet idéen flød samarbejdet og idéerne helt naturligt,” fortæller Jim Raras, daglig leder af Mikkeller Brewing i New York.

Alle tre øl er designet med referencer til Twin Peaks-universet, og festivalgængerne kan vælge mellem en pilsnerøl, en stout og en ale. David Lynch har dog ikke bare set til fra sidelinjen. Den 71-årige filminstruktør har været med i hele processen – lige fra prøvesmagning over navngivning til selve designet af de tre forskellige Twin Peaks-dåser.

”Hver illustration er baseret på ikoniske scener fra Twin Peaks, og farvepaletten er også hentet fra tv-serien,” fortæller Keith Shore, der er Mikkellers art director.

Hvis man skulle have fået lyst til at smage en ’Log Lady Lager’, en ’Damn Good Coffee Stout’ eller en ’Red Room Ale’, må man dog en tur over Atlanten. Udover festivalen bliver de solgt i begrænset omfang på Mikkellers steder i Los Angeles, San Francisco, Oakland og San Diego.

Den ene øl – ’Damn Good Coffee Stout – er i øvrigt brygget på havregryn med kaffe fra Lynchs eget kaffemærke.

Skål!

LÆS OGSÅ: Ånden i glasset: Sådan laver verdens næstbedste bartender sin signaturdrink

LÆS OGSÅ: Tobias Lindholm er medinstruktør på Netflix’ nye satsning ‘Mindhunter’: “Jeg skulle lige finde en måde at være chef på”

LÆS OGSÅ: 6 dystre serier du bør se - hvis du har nerverne til det