00’ernes største sko-dille genopstår

Efter flere år i glemmebogen genopstår det ikoniske sneakermærke Kawasaki.

00’ernes største sko-dille genopstår
Offentliggjort

Kawasaki-skoen vender tilbage.

I 00’erne var den lave, tynde sko med det japanskklingende navn ikke til at komme udenom.

Om du straffede dansegulvet til halbal i Brønderslev eller på Diskotek Luux i København, var Kawasakien en fasttømret del af ungdommens uniform sammen med hårextensions, Dax Wax og Arto-pistolen.

Siden da er skoen forsvundet ud af modebilledet og ind bagerst i klædeskabet. Men nu vil Sports Group Denmark og Vernon Sport genoplive den klassiske canvas-sneaker, der oprindeligt var tiltænkt som en badmintonsko.

Ifølge Vernon Sports ejer, Morten Vernon, er timingen rigtig.

”Canvas er tilbage i modebilledet, og skoens enkle, lave silhuet rammer perfekt ind i tidens trends,” siger han.

Sports Group Denmark står for produktion, mens Vernon Sport tager sig af salg, marketing og PR.