Fitness: Bliv hurtigere, stærkere og sundere

Det kommer næppe som en overraskelse. Vil du have en toptrimmet og sund krop, kommer man ikke uden om hårdt arbejde. Når det er sagt, er det vigtigt at påpege, at der er mange ting, du kan gøre for at optimere din træning, sådan at den bliver så effektiv som muligt. Læs med her, så er du sikker på at få fuldt udbytte af din træning.
 
Læs alle Euromans artikler om fitness her.

vis
mere

Den rigtige rutine

Der er flere måder at gøre det på. Du kan bruge 30 timer en båd om ugen og blive stærk som en professionel roer, eller du kan træne som en Ironman, men så bliver du nødt til at skippe en fødselsdag hist og her for at træne. Heldigvis kan en mindre intensiv indsats også gøre underværker for både sundhed og krop, hvis bare det bliver gjort rigtigt. Vil du have maven trimmet, er det her, du skal læse med, og her kan du sikre dig, at du ikke begår de typiske fejl under din træning. Du har desuden formegentlig lavet pull-ups forkert hele dit liv, og det kan være, at du har brugt tid på at lave øvelser, som du i virkeligheden bare kan droppe helt.

Hvis du gerne vil have en stærk mave, har vi en guide til, hvordan du laver de rigtige øvelser. Her er det fx benløft. Du kan se flere gode øvelser her.

 

Sandt, eller falsk?

Det er absolut ikke usandsynligt, at du har overhørt et godt træningsråd eller to i fitnesscentret fra en veltrænet type midtvejs i din træning – som du måske har tænkt på og overvejet rigtigheden af. I fitnesscentret trives myter og mere eller mindre dokumenterede metoder til en mere effektiv træning, og der er ingen grænser for, hvor finurlige de gode råd kan blive. Gør dig selv en tjeneste og læs med her, hvor du får be/afkræftet 15 myter, som Euromans læsere har overhørt i fitness.

Gør som de andre

Selvom du kan læse dig til mange gode råd, kan fitness være en ret uoverskuelig disciplin at sætte sig ind i. Hvilke øvelser er bedst til bryst, hvad skal man gøre for at få muskuløse ben, og hvor vigtigt er det med cardio? Hvis du hverken er i humør til at lægge et ordentligt træningsprogram selv eller betale dig fra det, så kan du passende tyvstjæle et her, helt kvit og frit. Om du vil ligne bryderen Mark O. Madsen, skuespilleren Thomas Bo Larsen, sangeren Xander eller basketball-spilleren Jonas Zohore er helt op til dig. Du kan også gøre som topmodellen Conrad Bromfield, men så skal du også lære at holde igen på madfronten.
 
Og starter du fra scratch, kan du finde motivation hos komikeren Daniel Hoff, som er kommet i form på 12 uger.

Se, hvad vi ellers skriver om: Træning, Styrketræning, Tinder, Dating og Mad