Der gik ikke mange øjeblikke fra nyheden havde bredt sig om Amazon Prime Air, levering af pakker med droner på blot 30 minutter, til de første skeptiske røster begyndte at melde sig. Hvad nu, hvis ingen var hjemme? Hvad nu, hvis dronen går i stykker undervejs? Og hvem skal kontrollere det luftrum, dronerne skal flyve rundt i?

Blandt skeptikerne var naturligvis også de klassiske boghandlere, der stadig anbefaler en tur i en fysisk butik frem for handel på nettet. En af dem er Waterstones, den store britiske kæde af boghandlere, hvis PR-chef Jon Owls (vi satser på, at navnet er en joke) ikke var sen til at respondere med et noget sarkastisk svar til Amazon på video:

Waterstones' bud på en fremtidig leverance er med 'O.W.L.S - Ornithological Waterstones Landing Service'. Og selv om Amazons Prime Air ikke nævnes direkte i videoen, er det tydeligt, at Amazon er mål for Waterstones' satire: Uglerne skal også levere bøger på Amazons nævnte 30 minutter - "either working individually or as an adorable team" - og som prikken over i'et giver han sin holdning om Amazon lettere naive idé til kende mod slutningen af videoen: "... we only just thought of it this morning."

LÆS OGSÅ Amazon vil levere varer med droner - på en halv time