Efter et år med dommedagsprofetier, der kæmpede om at være den mest dystre, fyringsrunder nogle steder, frygt for konkurser og nedsat omsætning, er der endelig ved at være lidt lys for enden af tunnelen for de fleste danske modebrands.
Verden går – forhåbentlig – i retning af at åbne op igen, og de tyndslidte joggingbukser og de nussede hjemmesko kan endelig parkeres bagest i skabet i en lykkelig erkendelse af, at der er et liv uden for de fire vægge, der skal beklædes med andet end lodne gevandter.
Derfor er det tid til at gøre status: For vil modebranchen i Danmark forsøge at vende tilbage til en svunden tid og satse på det velkendte? Eller har coronakrisen medført en bittersød læring, de forskellige brands vil tage med sig ind i fremtiden?
30-årige Carl-Emil Grøn Christensen brager derudaf som direktør og medstifter af biotech-virksomheden Reshape. Vi har talt med ham om billig lambrusco, en fuldautomatisk gelépistol og om at bosætte sig 500 mete…