Endelig er Årets Bil ikke en middelmådig slæde scroll-down

Endelig er Årets Bil ikke en middelmådig slæde

For første gang i umindelige tider er Årets Bil i Danmark en køreglad og halvdyr sag. Christian Grau har kørt BMW i5 for at se, om det er den nye 5-serie, der er blevet kedelig, eller om det er de danske motorjournalister, der har genfundet livsglæden.

Af Christian Grau
Foto: PR
Motor Euroman

I 1969, da danske motorjournalister for første gang skulle kåre Årets Bil, faldt valget på Ford Capri. En sporty coupé med to døre, op til seks cylindre og ikke plads til ret meget andet end et stort smil.

Om de fik skældud, melder historien intet om, men med meget få undtagelser har Årets Bil i Danmark siden da været en praktisk og økonomisk bil, som mange havde råd til. 

Sådan er det ikke i år. For efter 26 år med fornuft, selvbeherskelse og middelmådighed har motorjournaliststanden udråbt den elektriske 5-serie, BMW i5, til at være Årets Bil i 2024. Det er i hvert fald på papiret den mest køreglade vinder siden Alfa Romeo 156 i 1997.

Se, hvad vi ellers skriver om: Biler, Anmeldelser og BMW