I den hårde konkurrence om sneakerforbrugernes gunst har Adidas nu lanceret et interaktivt værktøj, der satser på deres trang til at gøre skoene helt personlige – såkaldt customisation.

Der er ikke noget nyt i customisation af sneakers og løbesko, hvor brugerne selv vælger materialer og farvekombinationer, men den nye app mi ZX FLUX, der blev lanceret 22. august, sætter køberen i stand til at inddrage sit eget liv i processen i hidtil uset grad.

LÆS OGSÅ: Klar til efteråret: 21 nye sneakers

Med app’en kan man uploade sine egne højopløsnings-billeder og få dem trykt som baggrundsmotiv på den efterspurgte ZX FLUX-model.

Videoen fra Adidas herunder forklarer, hvordan app’en fungerer, og hvilke tanker der ligger bag lanceringen.



I forbindelse med lanceringen har modesitet Highsnobiety fået et par fotografer til at give deres bud på, hvordan deres personlige ZX FLUX ville se ud: 


Her har Pete Williams for eksempel brugt et billede af regndråber på en flyrude. 


Fotografen nois7 har valgt et blåtonet billede fra en skov.


Og Brian Ladder bruger Miamis skyline i solnedgang som baggrund.

Du kan se flere customisede ZX FLUX på Higsnobiety her  og her

LÆS OGSÅ: Foot Locker går helt i sort i samarbejde med Nike og Adidas