Historien bliver hyldet af det amerikanske mærke, Vans, der i år har langet deres sneakers over disken i 50 år. Det hele begyndte i 1966, og siden da har deres sneakers spredt sig til hele kloden. Det fejrer de med events og kampagner året ud. Først hylder de deres mest kendte sneakermodel, Sk8-Hi, der kom på markedet i 1978 og var den første high-top-sneaker designet af skatere til skateboarding.

Men fejringen fortsætter med en lang række fødselsdagskampagner, hvor Vans har castet en række kendte personer fra skater-, musik-, kunst-, og modeverdenen, der repræsenterer og omfavner subkulturer og skæve eksistenser, der er en del af mærkets filosofi.


Sko fra Vans' 50-års kollektion til 360 kr. 

Bag Tommy Hilfigers nye kollektion Active Men Capsule Collection, ligger filosofien om, at der ikke er nogen undskyldning for ikke at være både velklædt og føle sig godt tilpas, når du er på farten i hverdagen. Den nye kollektion indeholder polos, T-shirts, sweatpants, sweatshirts, veste og overtøj.

Sweatshirt Tommy Hilfiger til 1.050 kr.

Og hvis du mangler et par smagfulde og sporty sko, er Soullands seneste sneakersamarbejde med den danske sneakerkæde Rezet måske noget for dig. Resultatet af samarbejdet er to par sneakers med inspiration fra Soullands ’Jose’-sneaker, der fås i henholdsvis hvidt læder og i gråhvidt fransk jacquard med refleksstrop på hælen.


Soulland x Rezet til 1.495 kr.

Har du ikke fået nok af de sportsinspirerede sko, kan du glæde dig over svenske Tretorns nyeste kollektion, Bådstad, der tager navn efter byen, hvor den årlige tennisturnering Swedish Open afholdes. Tretorn har været synonym med tennis i mere end et århundrede; de var pionerer inden for udviklingen af tennisbolde samt skabere af nogle af de allerførste tennissko, der blev slidt både på og uden for tennisbanernes linjer. Det svenske mærke støtter det svenske Davis Cup-hold, og Tretorns tennisbolde blev i 2015 kåret til den officielle ATP World Tour Tennis Ball.


Sneakers Tretorn til 600 kr. 

Danske NN.07 har også fundet inspiration i sporten til deres seneste overtøjskollektion, der rummer lette, slidstærke overgangsjakker. Jakkerne er designet med rene silhuetter i et letvægtsmateriale, der oprindeligt er udviklet til high-performance sportswear og sikrer dig god bevægelighed, åndbarhed og 100 % beskyttelse, når det regner.



Frakke NN.07 til 2.200 kr.

Beskyttelse af hår og hovedbund kan du måske få hos franske Kérastase, der har udviklet en serie mod hårtab og tyndende hår. Serien hedder Densifique og består af en shampoo, en ampulbehandling og en stylingcreme.

Efter 12 år på udebane er Hummels vinkler tilbage på danske landsholdsspillere frem til 2024. Med referencer til de glade 80’ere, trofaste fans og et uforglemmeligt Europamesterskab i 1992 har Hummel og DBU genoptaget samarbejdet. Hummel indledte sit første sponsorat af landsholdet i 1979. 

LÆS OGSÅ: Modeposten: Soulland og Rezet Store i nyt samarbejde og fire andre stærke nyheder

LÆS OGSÅ: De 12 bedste webshops til herretøj

LÆS OGSÅ: Køb dine sneakers her: De 7 bedste webshops