Lækkert tøj, guldbeskinnede smykker og en velflettet frisure; sådan fremstår Kesi ofte. Som et glansbillede af en succesfuld rapper, der har styr selvsikkerheden og attituden.

Og nu har den salsadansende gulv-ildsætter besluttet sig for at dele sin passion for det friske udseende med resten af Danmark. Han har netop lanceret Zensi Skincare, en hudplejeserie til mænd, der består af alt det, Kesi selv har savnet i sin søgen efter det sunde og velplejede udseende.

”For mig personligt har de hudplejeprodukter, der har været specifikt henvendt til mænd, været sådan nogle Jack Daniels-farvede ting, altså meget sådan bøf-mandet, og det har overhovedet ikke tiltalt mig.

Og hvis man skulle gå over i den anden boldgade, har jeg altid følt, at det har været en kamp at finde ud af, hvilke produkter, der skulle bruges hvornår og til hvad.

Jeg følte, at der var et hul i markedet til den mand, der gerne ville se frisk og æstetisk flot ud, men uden han behøvede at tage en uddannelse i hudpleje for at forstå, hvilke produkter han skulle bruge,” siger Kesi.

Idéen til Zensi Skincare kom ud af en ret så halvbagt undren. Siddende ved sin fars vandmelonsmark på Zanzibar, begyndte Kesi og hans far at tale om, hvor vildt det var, at en lille vandmelonskerne kunne vokse sig til en så stor og saftig en melon.

Der måtte da være noget kraft gemt i den lille sag, som måske kunne bruges til at gøre noget godt for huden.

Efter lidt snak med kontakter i hudplejebranchen blev hans tese bekræftet, og arbejdet med produktudviklingen gik i gang.

I samarbejde med sine gode venner fra BLS, Bes og Burim, har de nu fået stablet en hudplejeserie på benene, hvor alle produkter indeholder vandmelon, og som er lige dele frisk i sit udseende, som den er let at forstå og forholde sig til, når man står nede i butikken på udkig efter de bløde og velduftende cremer.

”Alle vores produkter er økologiske, men vi er fx ikke svanemærket, fordi jeg følte, at det var essentielt, at der var duft i vores produkter, og de ikke lugtede af hospitalssprit. Hele vores farvespektrum er inspireret af vandmelonen: jordfarver, grøn og rød.

Og så har alle produkter deres egen farve, og det hjælper lidt til brugsvejledningen, fordi man som forbruger ved, at den røde fx skal bruges efter den grønne. Det simplificerer det og gør det let at forholde sig til.”

Den første lancering af Zensi Skincare består af fem produkter: En multirens, en skæg-olie, dagcreme, en hårvoks og en bodywash, og produkterne kan købes lige her.

Kesi1.jpg

Kesi2.jpg