Det er fire år siden, at Kim Kardashian lancerede Skims, der på det tidspunkt var et såkaldt shapewear brand, eller som det kaldes i et interview i Financial Times med to af medstifterne, Jens og Emma Grede: ”Spanx for Gen Z”, og lad os bare konstatere, at det er gået meget godt siden da.

Med Kim Kardashians – og holdet bag hende – sans for SoMe-marketing, historiefortælling (Skims gør meget ud af at henvende sig til et mangfoldigt kropsegment. Deres slogan er: ’Solutions For Every Body’) og kløgtigt brug af et netværk uden sidestykke nåede virksomheden i juli i år en værdisætning på cirka 28 milliarder kroner (!), da de fik en kapitalindsprøjtning på lige i underkanten af 1,9 milliarder kroner.

De har allerede udvidet sortimentet til også at indeholde loungewear og svømmetøj, som faktisk står for størstedelen af salget (Skims regner med, at det lander på lige over fem milliarder i år), og nu tager virksomheden så det næste skridt.

I går offentliggjorde de nemlig, at de også begynder at lave tøj til mænd – til en start: underbukser, T-shirts og undertrøjer – og det gjorde de selvfølgelig med en storstilet kampagne, hvor ingen ringere end Neymar, Nick Bosa, lineman for San Francisco 49ers, og Shai Gilgeous-Alexander, point guard for Oklahoma City Thunder, agerer modeller og viser deres atletiske fysik frem. Så meget for kropspositivisme.

Tøjet vil blive sat til salg på Skims’ hjemmeside på torsdag.