Pharell Williams har fået den utaknemmelige opgave, det er at efterfølge Virgil Abloh som Louis Vuittons creative director for herremoden, efter at den anerkendte chefdesigner afgik ved døden i 2021.

For at løfte den tunge arv har Williams allieret sig med nogle af klodens største ikoner. Først var det Rihanna, og nu er dette årtusinds største basketballfænomen, LeBron James, også blevet en del af Pharells entoruage.

Modeindustrien er dog ikke ubetrådt land for LeBron James. Han har tidligere været ambassadør for Rimowa, ligesom han har lagt sine penselstrøg på samarbejder mellem Tiffany og Nike.

Det første syn af LeBron James i Louis Vuittons klæder blev præsenteret på en billboard-reklame i New York i tirsdags. Her poserede LA Lakers-stjernen med, hvad der næsten allerede kan betegnes som Pharells signatur-piece, en pangfarvet speedy bag – Louis Vuittons miniudgave af en duffel bag. Den selvsamme taske bar Rihanna i Pharell Williams’ første kollektion for det franske luksusmærke.

Det er ikke det eneste larmende optrin, den mest scorende basketballspiller nogensinde har lavet i profitabel alliance med Louis Vuitton.  

Da King James, som netop har påbegyndt sin 21. sæson som NBA-spiller, dukkede op til LA Lakers’ åbningskamp i Denver natten til onsdag, havde Pharell Williams iført basketballikonet Louis Vuitton fra top til tå. James var blandt andet iklædt en camouflagejakke, som hedder noget så originalt som ’damoflage’, svømmebrillelignende solbriller og naturligvis en speedy bag. Genstandene er en del af Pharell Williams’ kommende forårs- og sommerkollektion for Louis Vuitton.

Ifølge Front Office Sports havde det eklatante outfit en værdi af 28.000 amerikanske dollar, hvilket svarer til lige i underkanten af 200.000 danske kroner.

Det må forventes blot at være en forsmag på, hvad der venter, når Pharell Williams præsenterer sin anden kollektion for verdens største luksusbrand i 2024.